مدیرکل راهداری قم:
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم اعلام کرد: با وجود بارش برف تمامی محورهای استان باز و عملیات راهداری زمستانی با حضور عوامل راهداری و با استفاده از ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین در حال انجام است.
کد خبر: ۳۳۲۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸ 22 November 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم، ابوالفضل جمالی افزود: در پی ورود سامانه بارشی سرد از روز جمعه هفته گذشته به استان و بارش باران و برف در محورهای مواصلاتی قم، در حال حاضر در تمامی محورهای استان شاهد بارش برف هستیم.

وی ادامه داد: با وجود بارش سنگین برف به خصوص در محورهای کوهستانی و برفگیر استان قم به ویژه محورهای فوجرد - راهجرد - سلفچگان، آزادراه قم - تهران و محور قدیم قم - تهران، با توجه به تمهیدات اندیشیده شده و حضور به موقع عوامل راهداری، تمامی محورهای استان باز و هدایت ترافیک در آنها به خوبی در حال انجام است.

جمالی در ادامه به اجرای عملیات راهداری زمستانی اشاره کرد و افزود: ده ها تن عوامل راهدار با استقرار در هفت راهدارخانه از چند روز پیش در آمادگی کامل به سر می برند.

وی به حضور به موقع راهداری و انجام عملیات راهداری زمستانی در قالب برفروبی و نمک پاشی اشاره کرد و گفت: از شب گذشته که بارش برف در مناطق استان قم آغاز شد و سپس تمامی استان را در بر گرفت به واسطه تلاش بی وقفه عوامل راهدار و اکیپ های پلیس راه استان از هر نوع انسداد ترافیکی در محورهای جاده ای استان جلوگیری به عمل آمده است.

جمالی بیان داشت: تمام عوامل راهداری قم با استفاده از 40 دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین با حضور 80 تن از کارکنان هم اکنون در محورهای مواصلاتی استان قم مشغول به کار هستند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم بیان داشت: مهم ترین اقدام عوامل راهداری تاکنون عملیات برف روبی، نمک پاشی و یخ زدایی از سطح محورها بوده است و حدود 530 تن ماسه و نمک در محورهای استان استفاده شده است.

وی به شرایط جاده پس از قطع بارش و صاف شدن هوا اشاره کرد و گفت: بخش مهمی از عملیات راهداری زمستانی رفع یخ زدگی جاده پس از بارش ها تعلق دارد که این مهم با ریختن ماسه و نمک در سطوح یخ زده جاده انجام می شود.

جمالی در پایان ضمن تاکید بر رعایت کامل جوانب ایمنی سفر به خصوص در فصل های سرد سال، به همراه داشتن تجهیزهای سفرهای زمستانی خودرو مانند زنجیر چرخ و هم چنین اطمینان از سلامت سیستم گرمایشی خودرو توسط رانندگان را ضروری دانست و افزود: تماس با تلفن گویای 141 مرکز مدیریت راه ها پیش از سفر و کسب اطلاعات راه ها و شرایط جوی از طریق این سامانه می تواند در تضمین سفری امن موثر واقع شود.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آن ها می توان به آزاد راه قم – تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم – تهران، بزرگراه قم – ساوه به طول 87 کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزاد راه قم – کاشان به طول 104 کیلومتر، آزاد راه قم - گرمسار به طول 173 کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول 136 کیلومتر اشاره کرد.

استان قم در شاهراه مواصلاتی 17 استان کشور قرار گرفته است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار