معاون امور اجتماعی بهزیستی آذربایجان غربی؛
معاون امور اجتماعی بهزیستی آذربایجان غربی با بیان اینکه بی توجهی به کودکان بی توجهی به آینده جامعه است، گفت: بررسی ها نشان می دهد که فقر به ویژه فقر فرهنگی و اعتیاد از مولفه های اصلی کودک آزاری به شمار می رود.
کد خبر: ۳۳۳۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۷ 23 November 2016

به گزارش تابناک؛ دکتر مهرداد مطلبی در همایش راههای مقابله با کودک آزاری و سوء رفتار با کودکان که به همت دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی معاونت اجتماعی بهزیستی استان ترتیب یافته بود تصریح کرد: دین مبین اسلام به کررات بر توجه به نقش و اهمیت دوران کودکی اشاره کرده و توصیه و تاکید شدت که با کودکان بازی و شادی کنیم.

وی با بیان اینکه امروز شاهدیم که والدین نیازهای تامین نشده دوران کودکی خود را در کودکانشان جستجو می کنند افزود: این نوع رفتار نوعی کودک آزاری است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی آذربایجان غربی نگرش و تفکر اینکه کودکان عصای دست بزرگترها هستند را نیز تفکری غلط دانست و گفت:  کودکان امانات الهی هستند و والدین در قبال آنها مسئول هستند.

مطلبی با اشاره به اینکه بی توجهی و غفلت مکرر از کودکان که منجر به ضررهای جسمی، روانی و اجتماعی می شود کودک آزاری محسوب می شود ادامه داد: عدم بلوغ فکری، روانی و اجتماعی، ناآگاهی به مسائل اجتماعی و فقر فرهنگی از جمله دلایل کودک آزاری است افزود: متاسفانه والدین ما به مسائل تربیتی آگاه نیستند و این وظیفه فرهیختگان علمی است تا خانواده ها را مطلع سازند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان خاطرنشان کرد: در 8 ماه گذشته از مجموع 1068 تماس با مرکز 123، 118 مورد مربوط به کودک آزاری بوده که 90 درصد این تماس ها ناشی از غفلت والدین بوده است.

انتهای پیام/
منبع اروم نیوز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار