مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی؛
تابناک مرکزی: حجت‌الاسلام حسینی‌اراکی رسانه‌ها می تواند به عنوان ظرفیتی در فرهنگ وقف پیش قدم باشند در ترویج این فرهنگ می‌توانند پیشقدم باشند و نبایستی تنها در دهه وقف به این موضوع پر اهمیت پرداخته شود.
کد خبر: ۳۳۸۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶ 05 December 2016

به گزارش تابناک مرکزی، حجت السلام سید محمد باقر حسینی اراکی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در همایش وقف و رسانه با اشاره به اهمیت و ترویج وقف توسط رسانه ها گفت: نهادینه‌سازی فرهنگ وقف در دستان توانمند رسانه‌هاست زیرا یک خبر کوچک می‌تواند وقف های بسیاری در پی داشته باشد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی تصریح کرد: هر کسی در راستای کار خودش می‌تواند واقف باشد خبرنگاران هم می توانند این در این دایره قرار بگیرند، همه چیز پولی نیست بلکه می توانند بخشی از وقت یا قسمتی از صفحه خود را وقف کنند و رسانه‌ها  می‌توانند با نشر خبر واقعی و صادقانه به یک واقع تبدیل شوند.

حجت السلام حسینی اراکی اظهار کرد: ما باید بسیجی وار بدویم تا بتوانیم این سنت را احیا کنیم وقف یک سنت حسنه و صدقه جاری است و مردم باید مشارکت بیشتری داشته باشند همان مشارکتی که در ساخت فاز دوم بیمارستان آیت اله خوانساری داشتند.

 وی ادامه داد: برای ساخت و تکمیل بیمارستان آیت‌اله خوانساری پنج میلیارد تومان اوراق چاپ شده که یک‌و نیم میلیارد تومان توسط خیرین خریداری شده است ولی باید بیشتر در امر وقف مشارکت داشته باشیم و تنها به فکر استان نباشیم باید به فکر غرب کشور باشیم.

وی تصریح کرد: وقف به معنی نوع دوستی است پیغمبر اولین واقف در اسلام است، چرا امام خمینی (ره) ماندگار شد؟ چون عمر خود را وقف استکبار ستیزی کرد، وقف یکی از بنگاه های اقتصادی است، البته در ادیان دیگر هم وقف وجود دارد اما اسلام وقف را هدفمند کرده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی خاطر نشان کرد: وقف و موقوفات در حل معضلات اجتماعی بسیار موثر است و نیز تقویت حوزه های علمیه برای بصیرت افزایی نیازمند است، و میتوان از هدف وقف و توجه آن در جامعه به محرومیت زدایی و مبارزه با فقر اشاره کرد.

حجت‌الاسلام حسینی‌اراکی افزود: رسانه‌ها می تواند به عنوان ظرفیتی در فرهنگ وقف پیش قدم باشند در ترویج این فرهنگ می‌توانند پیشقدم باشند و نبایستی تنها در دهه وقف به این موضوع پر اهمیت پرداخته شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بیان کرد: سنت حسنه وقف برای ورود به قلمرو هنجاری و تبدیل به فرهنگی فراگیر نیازمند ترویج است و بایستی بیش از این شاهد مشارکت مردم در بحث وقف باشیم و مظلومیت این موضوع این است که ما تنها در هفته وقف آن را تبلیغ می کنیم.

وی به یکی از مهم ترین اقدامات وقف اشاره کرد و افزود: اوقاف سالانه هزار برنامه فرهنگی در استان برگذار میکند که تربیت 32 هزار نفر در زمینه فرهنگ قرآنی در مدت پنج سال از مهم ترین آن هاست.

حجت‌الاسلام حسینی‌اراکی اقتصاد مقاومتی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: 5500 تُن ذرت، 2000 تن جو، 1500 تُن گندم، تولید روزانه 1200 تُن شیر و تولید انبوه چغندر قند، دانه‌های روغنی و گیاهان دارویی مهمترین و فعالیت‌های اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در بخش کشاورزی و در راستای اقتصادمقاومتی است.

مدیر کل اوقاف استان مرکزی به نیاز های اوقاف اشاره کرد و افزود: وقف با نیت‌های ازدواج جوانان، تهیه جهیزیه، بهداشت و درمان، حوزه‌های علمیه، آموزش قرآن کریم، حمایت از نخبگان علمی و مذهبی، انتشار نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و روضه‌خوانی حضرت فاطمه زهرا(س) از مهمترین نیازهای اوقاف و امور خیریه استان مرکزی است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار