مدیرکل بهزیستی چهارمحال وبختیاری از آغاز اجرای طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان در مدارس متوسطه پایه دوم خبر داد.
کد خبر: ۳۴۶۰۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹ 20 December 2016
به گزارش تابناک شهرکرد، محمد میرزایی در نشست هم اندیشی و امضاء تفاهمنامه این طرح با آموزش و پرورش استان افزود: این طرح با هدف افزایش سرمایه اجتماعی و پیشگیری از آسیب ها در 10 مدرسه متوسطه دوم دخترانه و پسرانه شهرکرد با مشارکت ادارات کل بهزیستی و آموزش و پرورش استان اجرا می شود.
وی گفت: برای اجرای مطلوب این طرح، یک دوره آموزشی ویژه دبیران مطالعات اجتماعی و درس تفکر و سبک زندگی این مدارس برگزار شد که این دبیران به مدت 12ساعت در زمینه آسیب های اجتماعی تهدید کننده جامعه هدف در کلاس های درس به دانش آموزان پایه هفتم، هشتم و نهم آموزش دهند.
مدیرکل بهزیستی چهارمحال وبختیاری گفت: در این طرح دانش آموزان آموزش دیده توسط دبیران به عنوان سفیران آموزش می شوند تا در جمع همسالان و هم گروه های خود به ترویج آموزش ها در زمینه آسیب های اجتماعی بپردازند.
میرزایی با اشاره به اهمیت بحث پیشگیری به عنوان یکی از مهمترین اولویتها و سیاست های این اداره کل در حوزه پیشگیری اظهار کرد: سال گذشته و امسال در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و معلولیت ها این اداره عناوین برتر را در کل کشور کسب کرده است.
وی گفت: این طرح با هدف ارتقا توانمندی های دانش آموزان، افزایش شناخت در زمینه مسائل و آسیب های اجتماعی ، اصلاح نگرش فعالیتهای گروهی و ارتباط سالم و موثر و ارتقا سطح همکاری دانش آموزان و معلمان اجرا می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری نیز در این نشست با اشاره به اهمیت آموزش در زمینه آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان افزود: با برگزاری دوره های آموزشی در زمینه آسیب های اجتماعی و تهدیدهای جدید می توان در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی در بین جوانان و همچنین حامعه فعالیت های خوبی انجام داد.
بهروز امیدی افزود: آموزش و پرورش به عوان متولی بحث آموزش جوانان و نوجوانان آمادگی همکاری و تعامل با دستگاه های مختلف در زمینه ارائه آموزش های مختلف برای جامعه هدف از جمله دانش آموزان، فرهنگیان و اولیاء دانش آموزان را دارد.
وی به برگزاری موفق دوره های آموزش مهارتهای زندگی برای دانش آموزان با همکاری بهزیستی استان اشاره کرد و گفت: رسالت اصلی آموزش ها در این نهاد پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و مشکلات است.
امیدی اظهار کرد: با ارائه آموزش و همچنین فعالیتهای پیشگیرانه می توان بروز خسارتها و همچنین تهدیدهای آینده را مهار کرد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان چهارمحال وبختیاری نیز با اشاره به اینکه اعتیاد یکی از مهمترین آسیب های اجتماعی است که هم اینک قشر جوان و دانش آموز را تهدید می کند.
سید قدیر مرتصوی افزود: هم اینک انسجام و هماهنگی بین بخشی در حوزه کارکرد اجتماعی به عنوان یک فقدان است که می توان با اجرای طرح های مشارکتی زمینه آموزش سرمابه های اجتماعی را بالا برد.
وی گفت: کم توجهی و کم کاری در زمینه سرمایه اجتماعی و همچنین پایین ودن مشارکت در حوزه آسیب های اجتماعی خود به عنوان یک آسیب برای اجرای طرح های پیشگیرانه و مقابله ای بوده و هست که می توان با هماهنگی بین بخشی و ارائه آموزش این امر را کم کرد.
هم اکنون بیش از 180هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در 2هزار و 400مدرسه مشغول تحصیل هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار