امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: تعامل اقوام در ایران اسلامی فقط یک شعار نیست.
کد خبر: ۳۵۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴ 14 May 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، عبدالقادر بیضاوی در همایش تعامل اقوام، ادیان، مطبوعات و رسانه که در تالار وحدت مجتمع فرهنگی و هنری ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: تعامل اقوام و پیروان ادیان توحیدی در کشور و استان ما فقط یک شعار صرف نیست.

وی با اشاره به اینکه تعامل، همدلی، همکاری و همراهی اقشار مختلف جامعه با یکدیگر صرف‌نظر از اعتقاد، دیانت و قومیت در این خطه به معنای واقعی متبلور شده است، خاطرنشان کرد: ما امروز اتحاد و همدلی اقوام را در عمل مشاهده می‌کنیم.

امام جمعه اهل سنت ارومیه با ابراز خشنودی از اینکه به برکت پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این اتحاد و صمیمت بین اقشار مختلف جامعه بیش از گذشته است، اضافه کرد: برابری و برادری در جای جای ایران اسلامی موج می‌زند.

وی حرکت به سمت وحدت کلمه را یکی از مهم‌ترین مفاهیم در آموزه‌های بنیانگذار کبیر انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: به برکت استقرار نظام اسلامی، آحاد جامعه کنار یکدیگر زندگی مسالمت‌آمیز، فعالیت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دارند.

بیضاوی با اشاره به اینکه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای تضعیف ملت و نظام با تفرقه‌افکنی و ایجاد اختلاف بین قومیت‌ها به دنبال متفرق کردن آنها هستند، خاطرنشان کرد: ولی ملت ما در عمل نشان داده‌ که نسبت به توطئه‌های دشمن هوشیار و آگاه است.

امام جمعه اهل سنت ارومیه اظهار کرد: از میان رفتن هر گونه عمل و رفتاری که رنگ و بویی از تبعیض داشته باشد، در شکل گرفتن اتحاد ملی و انسجام اسلامی تأثیر شایان توجهی داشته است که باید در این زمینه گام برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری در سال « دولت و ملت، همدلی و همزبانی » قرار گرفته‌ایم، اظهار کرد: برای تحقق منویات و رهنمودهای ایشان باید بیش از پیش بین اقشار مختلف اهتمام صورت گیرد.

بیضاوی تلاش برای حفظ همبستگی و جلوگیری از متفرق شدن را توصیه دین مبین اسلام دانست و خاطرنشان کرد: رسانه‌های جمعی برای جامه عمل پوشاندن به این توصیه دین و اولیای الهی باید با پشتکار مضاعفی تلاش کرده و همت جدی داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار