مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پلدشت گفت: امسال مجموع محصولات زراعی شهرستان به حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ هکتار می‌رسد.
کد خبر: ۳۵۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳ 14 May 2015

قاسم تارویردی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درارومیه، اظهار داشت: پیش بینی می‌شود امسال نزدیک به 85 هزار تن محصولات زراعی و باغی در پلدشت تولید شود.

وی افزود: بهره‌برداران بخش کشاورزی پلدشت متقاضی اجرای حدود 7 هزار و500 هکتار آبیاری تحت فشار شده‌اند و اقدامات لازم در این زمینه با مدیریت آب و خاک استان صورت گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پلدشت بیان کرد: علاوه بر کشت محصولات استراتژیک، محصولاتی مانند یونجه، آفتابگردان آجیلی و جالیز نیز در سطح 4500 هکتار شهرستان پلدشت کشت می‌شود.

تاروردی زاده با اعلام این که شهرستان‌ها بر اساس امکانات و شرایط اقلیمی نسبت به اجرای برنامه ها اقدام می کنند، افزود: در سال زراعی جاری کل برنامه ابلاغی شهرستان پلدشت 13 هزار هکتار است که از این مقدار 4 هزار و 970 هکتار کشت محصولات به صورت دیم و 8 هزار و 30 هکتار به صورت آبی بوده است.

وی گفت: گندم آبی و دیم، جو آبی و دیم حبوبات آبی و دیم و یونجه، گلرنگ، آفتابگردان روغنی، کنجد از مهم ترین این محصولات محسوب می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پلدشت تصریح کرد: امسال برنامه‌های ابلاغی سازمان جهاد کشاورزی در بخش کشت محصولات زراعی عملیاتی می‌شود.

تارویردی زاده با بیان این که جهاد کشاورزی به‌عنوان پدافند غیرعامل و متولی تولیدات محصولات زراعی و باغی و دامی تامین کننده اصلی مواد غذایی در کشور است، افزود: در این راستا همه ساله برنامه های ابلاغی براساس نیاز اساسی جامعه جهت اجرا در قالب پروژه به شهرستانها ابلاغ می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پلدشت با اعلام این که برای تحقق این اهداف مجموعه همکاران بسیج را در اجرا با تامین به موقع نهاده ها بهره‌برداران یاری کرده‌ایم، افزود: با برگزاری کلاس های ترویجی در روستاهای مختلف شهرستان و آموزش و ارتباط رو در رو با کشاورزان شاهد تحقق برنامه‌های ابلاغی بیمه محصولات کشاورزی، ترغیب جهت اجرای آبیاری تحت فشار و سایر ملزومات هستیم و خروجی برگزاری کلاسهای ترویجی، کسب رتبه ممتاز در بیمه محصولات پائیزه در سطح استان برای پلدشت بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار