کد خبر: ۳۶۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۲ 19 May 2015
رحیم بلبل آبادی، نامزد انتخابات فدراسیون در گفت‌وگو با فارس، در مورد برنامه‌هایش اظهار داشت: تغییر ساختار مدیریتی باید در فدراسیون صورت بگیرد. در صورت پیروزی در انتخابات شورای راهبردی تشکیل خواهم داد که در عمل برای کارهای کلان فدراسیون تصمیم گیری می‌کند و متشکل از روسای هیات‌های استانی، کمیته داوران و مربیان خواهد بود.

وی ادامه داد: ساختار سازی درونی، تغییر ساختاری مدیریتی و اجرایی فدراسیون،‌ رساندن قدت واقعی به کمیته های مختلف و توزیع عادلانه و انگیزشی منابع به استان‌ها از دیگر برنامه‌هایم برای بسکتبال است. استان‌ها بازوهای قوی در فدراسیون هستند. خودم مدتی مسئول کمیته استعداد یابی فدراسیون بودم، اما عملا بهایی به آن داده نمی‌شد و کنار کشیدم. اگر به استان‌ها اهمیت داده شود، می‌توانیم در بخش پایه هم نتیجه بگیریم.

نامزد انتخابات فدراسیون بسکتبال عنوان کرد: بحث دیگر به حفظ و ارتقای جایگاه بین المللی ایران باز می‌گردد  در حال حاضر ما در غرب‌آسیا کرسی ریاست را برعهده داریم، اما در عمل تشریفاتی است و تمام کارها را دبیرکل لبنانی انجام می‌دهد. افرادی زیادی در بسکتبال ما هستند که وجهه بین المللی دارند، اما بیرون مانده‌اند. باید کسی باشد که در تصمیمات تاثیرگذار باشد.

بلبل‌آبادی بخش دیگری از برنامه‌های خود را مربوط تیم ملی دانست و گفت: در حال حاضر بازیکنان استثنایی را در اختیار داریم و با بالا رفتن سن آنها باید پشتوانه داشته باشیم. بسکتبال قبل از والیبال قهرمان آسیا شده و المپیک رفته است، اما متاسفانه دیگر نتوانستیم از گردنه آسیا عبور کنیم. باید با ایجاد اعتماد به نفس در بازیکنان و با استفاده از بنیه آنها به جایگاه‌های بالاتر فکر کنیم.

وی با اشاره به  باشگاه‌ها و حضور اسپانسرها در بسکتبال تاکید کرد: تکریم باشگاه‌ها یکی از اولویت‌های من است. ما باید دنبال باشگاه‌ها بریم، نه اینکه بنشینیم و باشگاه بیاید. در گذشته به دلیل دخالت‌‌هایی که درون باشگاه انجام می‌دادند، آنها کنار کشیدند.خیلی از استان‌ها برای تیمداری اسپانسر ندارند. به عناون مثال دکتر صفری در قزوین با 2 سال کار 2 میلیارد بودجه جذب کرد و با این شرایط رئیس فدراسیون نمی‌تواند اقدامی انجام دهد؟ اسپانسرها و تیم‌ها وقتی دیدگاه فدراسیون را بدانند، می‌آیند و سرمایه گذاری می‌کنند.

نامزد انتخابات فدراسیون بسکتبال تاکید کرد: متاسفانه ما به چند استان مانند اصفهان، خوزستان و تهران که بسکتبال قوی دارند، دل خوش کرده‌ایم. اگر بتوانیم استان‌های محروم مانند زاهدان و ایلام را وارد کنیم قطعا استعدادهای خوبی هم پیدا خواهیم کرد.طرح کمیته داوران جوان برای من است که داوران ما جوان شدند و  صفرزاده از دل آن بیرون آمد و در 19 سالگی داور بین المللی شد. نیاز فدراسیون بسکتبال خلاقیت است. من مربیگری و داوری از در سطح بالا انجام داده‌ام و خیلی کارها می‌توانم انجام دهم.

وی با اشاره به داشتن هیات رئیسه قدرتمند و عدم تصمیم گیری تک نفره گفت: اینطور که رئیس فدراسیون دوستان خود را در هیات رئیسه جمع کند و تصمیم‌ها، تصمیم‌های خودش باشد. کمیته مربیان ما فرمالیته نخواهد بود و تصمیم اصلی در خصوص مربیان تیم ملی را آنها خواهند گرفت. نظر اول و آخر با آنها خواهد بود. غیر از نناد ترایکوویچ سایر مربیان خارجی درجه دو و سه بوده‌اند. چندین مربی تحصیل کرده داریم که در تیم‌های باشگاهی خود افتخارات زیادی آورده‌اند و چرات از دست آنها درآوردیم. افسوس می‌خورم که چرا یک مربی درجه یک ما دستیار مربی درجه 2 و 3 اروپایی می‌شود. ما با همین مربیان داخلی هم قهرمان آسیا هم می‌توانیم بشویم. مربی خارجی تنها باید برای حضور در عرضه جهانی بیاید.

بلبل آبادی در پایان گفت: اعضای مجمع باید تصمیم‌گیری حیاتی برای بسکتبال باشند. از آنها می‌خواهم به کسی رای دهند که خلاقیت داشته و با طرح و برنامه پیش برود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار