رئیس اداره راه و شهرسازی ایوان با اشاره به بارش برف در سه روز اخیر گفت: ارتفاع برف در گردنه قلاجه واقع در 77 کیلومتری جاده کرمانشاه به ایلام حدفاصل اسلام آباد غرب و ایوان به بیش از یک متر رسید.
کد خبر: ۳۶۸۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲ 29 January 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ حمداله محمدی به مردم توصیه کرد با توجه به شرایط جوی و نامساعد بودن هوا، بارش برف و لغزندگی جاده ها، از ترددهای غیر ضروری به خصوص از گردنه قلاجه خودداری کرده و در صورت نیاز از وسایل ایمنی از جمله زنجیر چرخ استفاده کنند.

وی افزود: با توجه به تبعات جاده ای این میزان بارش برف، گروه های راهداری در محدوده حوزه استحفاظی این شهرستان به خصوص گردنه های قلاجه و رنو مستقر شده و در تلاش برای پاکسازی و روان سازی مسیر برای تردد خودروها هستند.

محمدی با بیان اینکه سه اکیپ راهداری در گردنه قلاجه و رنو مستقر هستند از اعزام یک گروه راهداری دیگر به قلاجه خبر داد و تاکید کرد: گروه های راهداری از پنج دستگاه برفروب و یک دستگاه نمک پاش در گردنه قلاجه و یک دستگاه برفروب در گردنه رنو برای رفع انسداد احتمالی و کاهش لفزندگی جاده ها استفاده می کنند.

وی یادآور شد: از ابتدای شروع بارش برف در ایوان به طور میانگین 200 تن مخلوط نمک و شن در مسیرهای ورودی و خروجی، معابر اصلی و فرعی و همچنین راه های روستایی این شهرستان توسط راهداران پاشیده شده است.

محمدی با بیان اینکه راه های فرعی این شهرستان نیز از این خدمات بهره می برند، گفت: مسیر بابا گیر و سومار توسط اکیپ های راهداری کاملا برف روبی شده و مخلوط نمک و شن نیز در این مسیر جهت سهولت تردد پاشیده شده است.

مدیر جمعیت هلال احمر ایوان نیز گفت: به دلیل افزایش شدت بارش برف در گردنه قلاجه مردم از ترددهای غیر ضروری در این جاده اجتناب کرده و در صورت لزوم وسایل ایمنی تردد در فصل زمستان را با خود همراه داشته باشند.

رضا محمدی اضافه کرد: در سه روز اخیر (جمعه تا یکشنبه) 240 دستگاه خودرو مانده در برف از خدمات پایگاه امداد رسانی جمعیت هلال احمر مستقر در گردنه قلاجه بهره مند شده اند.

وی افزود: پایگاه امداد رسانی جمعیت هلال احمر ایوان با سه امداد گر، یک دستگاه آمبولانس و یک دستگاه ست نجات در حال ارائه خدمات به مردمی است که از این مسیر تردد و گرفتار برف و لغزندگی جاده شدند.

محمدی با بیان اینکه پایگاه امداد رسانی جمعیت هلال احمر در گردنه قلاجه مستقر است، یادآور شد: این گردنه از مسیرهای برف گیر و سخت گذر استان ایلام است لذا امدادگران با استقرار در این منطقه به افراد مانده در راه خدمات امدادی ارائه می کنند.

تونل قلاجه با 2 هزار و 500 متر طول یکی از طرح های بسیار مهم استان ایلام است که در سال 90 عملیات اجرایی آن آغاز شده و با بهره برداری از این تونل نزدیک به 13 کیلومتر از مسیر گردنه و پیچ های خطرناک جاده اسلام آباد غرب در استان کرمانشاه به ایوان در استان ایلام حذف و سوانح رانندگی نیز کاهش پیدا می کند.
 
بارش برف که از شامگاه جمعه در برخی مناطق استان ایلام آغاز شده علاوه بر کاهش محسوس دما موجب اخلال در روند تردد وسایل نقلیه در جاده های ارتباطی از جمله مناطق کوهستانی شده است.

همه مدارس مقاطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم و پیش دانشگاهی و مراکز آموزش عالی و دانشگاه های شهرهای ایلام، چوار، ملکشاهی، ایوان، چرداول، بخش های کارزان و میمه دیروز نیز در 2 نوبت صبح و عصر بدلیل بارش سنگین برف تعطیل بود.

پروازهای فرودگاه شهدای ایلام نیز در روزهای جمعه و شنبه بدلیل بارش سنگین برف و شرایط نامساعد جوی لغو شد.

براساس اعلام هواشناسی، بارش برف و باران در استان ایلام تا اواخر امروز ادامه دارد./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار