معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی؛
تابناک مرکزی: عادلی با بیان اینکه تجهیزات جوابگوی بارش است اما در مورد کولاک به دلیل کم شدن فاصله طولی دید اصلا توقع نمی رود که بتوان کاری انجام داد گفت: متاسفانه مشکلی که ما در امر راهداری داریم عدم استفاده از امکانات و تجهیزات زمستانه توسط تردد کنندگان محور هستیم.
کد خبر: ۳۶۸۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲ 29 January 2017

به گزارش تابناک مرکزی، محسن عادلی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی در گفتگوی تلویزیونی شبکه آفتاب با اشاره به کولاک در برخی از محور های استان اظهار داشت: در محور اراک- ازنا طوفان شدید وجود دارد تا حدی که فاصله طولی دید ما 4-5 متر است و خودرو ها مجبور به توقف می شوند و عملیات برف روبی و نمک پاشی در حال انجام است اما از مردم خواهشمندم سرعت خود را پایین بیاورند تا حادثه ای رخ ندهد.

وی در رابطه با حادثه های رخ داده در جاده ها ادامه داد: در محور ازنا چند مورد خروج از جاده داشته ایم که حادثه جانی و مالی در پی نداشته است اما در محور توره تصادف زنجیره ای داشتیم که علت آن عدم کنترل سرعت بود و با سرعت بالا حرکت می کردند که حادثه جانی در پی نداشته است.

عادلی در مورد عملکرد راهداری استان بیان کرد: امکانات ما در محور کامل بود اما متاسفانه مشکلی که ما در امر راهداری داریم عدم استفاده از امکانات و تجهیزات زمستانه توسط تردد کنندگان محور هستیم.

وی افزود: فاصله طولی هر راهدارخانه 30 کیلومتر است که 2 دستگاه برف روب مستقر می کنیم و یک دستگاه گریدر و در مواقعی که برف زیاد باشد از گریدر استفاده می کنیم اما برف روب ها با سرعت 40 کیلومتر در ساعت سرعت متناسبی برای باز گشایی محور ها است.

معاون راهداری استان بیان کرد: متاسفانه به دلیل عدم استفاده از زنجیر چرخ و پایین آوردن سرعت در هنگام بارش باعث می شود حتی یک واژگونی یا یک چرخش ماشین که به صورت عرضی قرار بگیرد محور را مسدود کند و ماشین های امداد ما هم در محور مسدود و ترافیک می مانند و تا بخواهیم از لتین مخالف اقدام کنیم برای بازگشایی زمان می برد و این باعث ناراحتی مردم می شود.

عادلی محور های دچار کولاک را برشمرد و افزود: محور قورچی باشی، محور اراک، محور اراک به توره و محور های سمت شازند اکثرا درگیر کولاک اند و همچنین محور اراک به بروجرد از طرف لرستان مسدود شده است اما محور ملایر که کولاک دارد باز است.

وی ادامه داد: تجهیزات جوابگوی بارش است اما در مورد کولاک به دلیل کم شدن فاصله طولی دید اصلا توقع نمی رود که بتوان کاری انجام داد زیرا نیرو های امدادی قادر به حرکت نیستند و ایست کامل اتفاق می افتد و عملیات راهداری نمی تواند صورت گیرد و فقط سعی داریم در راه ماندگان را نجات دهیم و مسیر را ببندیم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار