معاون پیشگیری بهزیستی قم گفت: طرح غربالگری اضطراب کودکان در مهدهای کودک قم برای سن های پنج تا 6 سال در حال اجراست.
کد خبر: ۳۷۳۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۲ 07 February 2017
به گزارش تابناک قم، حجت الله محمدزاده با بیان این که این طرح یک ماه است که در استان قم آغاز شده است و تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده ادامه دارد افزود: شناسایی کودکان مضطرب با هدف ارتقای سلامت روان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در استان با جدیت دنبال می شود.

وی ادامه داد: در صورتی که این نوع رفتار در کودکان با تشخیص زودهنگام شناسایی شود از بروز اختلال ها و تاثیر عمیق آن در سلامت روان فرد جلوگیری می شود تا در آینده شاهد فرد افسرده و با استرس در جامعه نباشیم.

معاون پیشگیری بهزیستی قم با اشاره به این که این طرح از سه سال گذشته در سراسر کشور و به دنبال آن در این استان اجرایی شده است گفت: در سال گذشته موفق به شناسایی 170 کودک دارای اضطراب شدیم که به سرعت به مراکز مشاوره برای درمان فرستاده شدند.

وی ادامه داد: در استان قم 17 مرکز مشاوره با حضور روانشناسان کودک فعال است که در صورت نیاز کودکان به این مراکز اقدام های لازم صورت می گیرد.

محمدزاده، اضطراب را یکی از شایع‌ ترین اختلال دوران کودکی برشمرد و گفت: بسیاری از والدین به علت آشنا نبودن با این نوع رفتار، علائم این اختلال را با فرآیند رشد طبیعی کودک اشتباه می گیرند و این امر مانع تشخیص و درمان به موقع می شود.

وی اضافه کرد: به صورت میانگین از هر هشت کودک یک تن دچار اختلال اضطراب است که اگر درمان انجام نشود تا سن نوجوانی و بزرگ‌سالی ادامه پیدا می‌ کند.

وی به ویژگی های اجرای رایگان طرح غربالگری اضطراب اشاره کرد و گفت: این طرح برای یک هزار کودک در 20 مهد استان قم در نظر گرفته شده است تا با همکاری مربیان و والدین در پاسخگویی به پرسش نامه ها، اختلال های کودک شناسایی شود.

به گفته وی، بی خوابی یا بدخوابی، اضطراب جدایی از والدین، مشکل در تمرکز و حافظه پاسخ ندادن به سوال های مربی، گنگی در انتخاب، وجود حالت خشم و دلهره و نداشتن احساس امنیت و اطمینان، بی قراری و بهانه جویی و وجود حالت یاس از جمله علائم اضطراب در کودکان است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار