معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در جلسه شورای اداری استان:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: با تکمیل زنجیره تولید، شاهد توسعه و ارتقای سطح معیشت ساکنان روستاها خواهیم بود.
کد خبر: ۳۷۵۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲ 09 February 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:

 نادر صفرزاده معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در جلسه شورای اداری استان که با حضور وزیر جهاد کشاورزی و استاندار آذربایجان غربی در محل استانداری برگزار شد به ظرفیتهای کشاورزی استان اشاره و خاطرنشان کرد: این استان در بسیاری از بخش های کشاورزی رتبه نخست کشوری را دارد و امیدواریم در قالب برنامه ششم توسعه، تکمیل زنجیره تولید در راستای حل مشکلات کشاورزان مورد توجه جدی قرار گیرد.

صفرزاده اضافه کرد: با اجرای تکمیل زنجیره تولید در روستاها و ارائه خدمات قبل و بعد از تولید شاهد کاهش هزینه های تولید و رقابتی شدن قیمت تولیدات کشاورزی در بازار نیز خواهیم بود.

معاون استاندار و دبیر شورای اداری استان در ادامه اظهار کرد: دولت یازدهم توجه جدی به روستاها دارد و آن را با ارائه خدمات زیربنایی از جمله آبرسانی، گازرسانی و ارائه اینترنت پرسرعت به خوبی نشان داده است و امیدواریم با تکمیل زنجیره تولید و بهبود درآمدی کشاورزان و روستاییان شاهد توسعه بیش از پیش روستاها و رفاه و ارتقای سطح معیشت ساکنان روستاها باشیم.

رشد 16.5درصدی محصولات کشاورزی آذربایجان غربی در دولت یازدهم

مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: در سه سال گذشته میزان تولید محصولات کشاورزی در این استان دارای رشد 16.5درصدی بوده و از 4.6 به 6.3 میلیون تن افزایش یافته است.

کریم زاده افزود: این استان با دارا بودن 5.5 درصد از اراضی کشور، 6 تا هفت درصد محصول کشاورزی کشور را تولید می کند.

وی با اشاره به وجود 6.5 میلیون واحد دامی در استان بیان کرد: 37 درصد جمعیت این استان روستایی بوده و به کشاورزی و دام پروری مشغول هستند.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: کل اراضی کشاورزی این استان 771 هزار هکتار است که از این میزان 359 هزار هکتار آبی و 637 هزار هکتار دیم است.

کریم زاده با بیان اینکه این استان در تولید پنج محصول کشاورزی دارای رتبه اول است، ادامه داد: تولید یک میلیون و 950 هزار تن چغندر قند، 750 هزار تن سیب درختی، 20 هزار تن عسل و نیز تولید آفتابگردان آجیلی و دارا بودن بیشترین تعداد گله های گاومیش از مزیت های این استان است.

وی بیان کرد: میزان تولید گندم در این استان 736 هزار تن بوده که از میزان 630 هزار تن خریداری شده است.

به گفته کریم زاده رتبه ششم تولید گندم کشور متعلق به آذربایجان غربی است و میزان گندم ذخیره سازی شده در سیلوهای استان برای تامین نیاز سه سال استان کفایت می کند.

وی افزود: خرده مالکی، کمبود تسهیلات یارانه دار، حجم اندک سرمایه گذاری های زیربنایی و بهره گیری نکردن از کمک های فنی و اعتباری برای اجرای شیوه های نوین از چالش های مهم بخش کشاورزی استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار