رئیس تبلیغات اسلامی شاهرود:
رئیس تبلیغات اسلامی شاهرود گفت: ۳۰قاری ممتاز شهرستانی، استانی و کشوری و اساتید قرآنی رشته های مختلف تحت عنوان طرح زلال قرآن در آئین اعتکاف به ۵۶ مسجد شهرستان اعزام خواهند شد.
کد خبر: ۴۰۴۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۶ 09 April 2017

به گزارش تابناک سمنان، حجت الاسلام حمید عبدالهیان در نشست هماهنگی کمیته های اعتکاف شاهرود که ظهر یکشنبه در اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد، ضمن اشاره به اعزام قاریان ممتاز استانی و شهرستانی به مساجد میزبان اعتکاف، ابراز داشت: این طرح قرآنی همه ساله با موضوعات مختلف در ایام اعتکاف برگزار می شود که در سال۹۶، با طلاوتقرآن در اعتکاف با موضوع سوره مبارکه حجرات و انسان برگزار شده و در پایان به برگزیدگان جوایزی نیز داده می شود.

حجت الاسلام حمید عبدالهیان امام جمعه موقت شاهرود

وی افزود: حضور قاریان علاوه بر تلاوت های روزانه در مساجد میزبان اعتکاف، به صحیح خوانی قرائت، اذان، ادعیه مبارکه، تفسیر و ترجمه قرآن کریم توسط معتکفان نیز کمک می کند که در سال های گذشته این طرح از استقبال خوبی در بین معتکفان شاهرودی برخوردار شد.

رئیس ستاد برگزاری اعتکاف شاهرود از اعزام ۶۰مبلغ دینی نیز به ۵۶ مسجد میزبان اعتکاف در شهرستان خبر داد و گفت: ۵۵ مبلغ برادر و پنج مبلغ خواهر بومی و غیر بومی اعزامی از شهر مقدس قم، برای تبلیغ دین مبین اسلام، بیان احکام، کمک به انجام واجبات اعتکاف، قرائت ادعیه مبارکه و ... در ۳۴مسجد شهری و ۲۲مسجد روستایی حضور خواهند داشت.

عبدالهیان همچنین تفسیر قرآن کریم، روخوانی، نماز جماعت، آئین افطار و سحر به همراه مناجات آن، تفسیر نهج البلاغه و ... را از جمله طرح های اداره تبلیغات اسلامی و کمیته فرهنگی ستاد اعتکاف شاهرود برای معتکفان دانست.

وی افزود: از مجموع ۳۴واحد ثبت نام کننده شهری ۱۸ واحد مسئولیت ثبت نام از خواهران ۱۶ واحد هم به ثبت نام از برادران می پردازد که خوشبختانه این ثبت نام ها بدون محدودیت در حال انجام است و پیش بینی می شود حجم قابل قبولی از معتکفان در سال جاری میهمان مساجد شاهرود باشند.

اعتکاف از ۲۲ تا ۲۴فروردین ماه جاری در مساجد سطح کشور برگزار می شود.

منبع: مهر
برچسب ها: قاری قرآن ، اعتکاف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار