مسول امور بیابان‌های منابع طبیعی دامغان:
مسئول امور بیابان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان از آغاز به کار طرح ملی بیابان‌زدایی در سطح ١۵٠ هتکار اراضی منابع طبیعی امیریه شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۴۰۵۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸ 10 April 2017

به گزارش تابناک سمنان، علی اکبر عباسی راد در گفتگو با مهر ضمن تشریح روند اجرای طرح ملی بیابانزدایی در امیرآباد دامغان، بیان داشت: برای اجرای این پروژه ۱۵۷ میلیون ریالاز محل اعتبارات ملی پیش بینی شده است.

وی افزود: در قالب این طرحهشت هزار هکتار پروژه کنترل هرزآب همراه با عملیات بذر پاشی در مناطق حسینان، رشم، امروان، معلمان، کوه زرو سینگ در حال اجرا است.

بیابان زدایی

مسئول امور بیابان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان یادآورشد: برای اجرای کنترل هرزآب و عملیات بذر پاشی در شش روستای جنوب دامغان ۱۰۰ میلیون ریال اعتبار اختصاص پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه دامغان دارای ۶۷۱ هزارو ۳۷۳ هکتار وسعت بیابان و کویر است، اظهار داشت: از این میزان، ۹۷ هزار هکتار آن را کانون های بحرانی تشکیل می دهد که در سه نقطه شهرستان قرار گرفته و منجر به برداشت ماسه های بادی و حساس به فرسایش بادی شده است.

عباسی راد گفت: از سال ۱۳۴۸ تاکنون در ۵۸ هزار و ۴۰۰ هکتار عرصه های بیابانیدامغان درختچه هایی از نوع تاغ، آتریپیلکس، اسکنبیل، گز و قره داغ کشت شده است که حدود ۴۰ هکتار از این عرصه ها دارای تاغزارهای قابل توجهاست.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار