کارشناس میراث فرهنگی در گفت‌وگو با فارس خبر داد
یک کارشناس میراث فرهنگی گفت: کاروانسراهای میاندشت و شاه‌عباسی در استان سمنان توسط صندوق احیای میراث فرهنگی به بخش خصوصی واگذار و در آنها، سفره‌خانه سنتی برپا شده است.
کد خبر: ۴۰۶۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹ 12 April 2017

به گزارش تابناک سمنان، امیدعلی صادقی در گفت‌وگو با خبرنگارفارس درباره وضع میراث فرهنگی در سمنان اظهار کرد: تبلیغات خوبی برای معرفی آثار تاریخی و میراث فرهنگی سمنان صورت گرفته است و هر کس با عبور از مسیرهای ارتباطی سمنان می‌تواند این اطلاعات را کسب کند.

وی با تأکید بر اینکه بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران وارد حوزه مرمت خانه‌های تاریخی شده‌اند، تصریح کرد: این بناها پس از مرمت به توقفگاه‌هایی برای مردم و گردشگران تبدیل می‌شود.

این کارشناس میراث فرهنگی با اشاره به اینکه از بدو ورود به استان سمنان در ایوانکی تا خروج از استان آثار تاریخی زیادی وجود دارد، اضافه کرد: این آثار به زمان قبل از دوره تاریخی تا دوران قاجاریه و حتی پهلوی اول برمی‌گردد و آثار تاریخی ارزشمندی داریم.

صادقی با بیان اینکه شهر به شهر استان سمنان آثار تاریخی منحصربه‌فردی دارد، تصریح کرد: صدها سال را می‌توان با بازدید از آثار تاریخی سمنان مرور کرد؛ دامغان، شاهرود و میامی در کنار سایر شهرستان‌ها دربرگیرنده این میراث هستند.

وی با تأکید بر اینکه وجود کاروانسراهای بزرگ از دوره صفویه از زیبایی‌های خاص سمنان است، اضافه کرد: این کاروانسراها در مسیر سمنان به مشهد قابل مشاهده بوده و چند باب از این کاروانسراها به بخش خصوصی واگذار شده است.

این کارشناس میراث فرهنگی با اشاره به اینکه کاروانسراهای میاندشت و شاه‌عباسی دامغان توسط صندوق احیای میراث فرهنگی به بخش خصوصی واگذار شده، تصریح کرد: دو سفره‌خانه سنتی در بناهای تاریخی در کنگره احداث شده است.

صادقی با تأکید بر اینکه سه باب حمام در سه دوره مختلف تاریخی و دو مسجد مهم در دوره‌های مختلف تاریخی در سمنان داریم، تصریح کرد: همکاران ما در میراث فرهنگی در بناهای تاریخی برای راهنمایی گردشگران حضور دارند.

وی گفت: سمنان از نظر طبیعت منحصربه‌فرد بوده و اگر از ایوانکی ۲۰ کیلومتر به جنوب بروید، به کویر می‌رسید و اگر ۲۰ کیلومتر به شمال بروید، به کوهستان خواهید رسید.

این کارشناس میراث فرهنگی با بیان اینکه با یک روز گردش در سمنان می‌توانید شاهد چند اقلیم باشید، اضافه کرد: متأسفانه این ظرفیت‌ها تا امروز معرفی نشده است؛ ولی هم‌اکنون در مسیر معرفی قرار دارد.

صادقی اظهار کرد: زمانی میراث فرهنگی به چشم فرمانداران در سمنان و سایر شهرستان‌ها میراث نمی‌آمد؛ ولی امروز نخستین حرف آن‌ها حمایت از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار