به مناسبت میلاد حضرت علی‌اکبر (ع)
ضریح مطهر امام‌زاده یحیی (ع) سمنان به مناسبت میلاد حضرت علی‌اکبر (ع) عطرافشانی و غبارروبی شد.
کد خبر: ۴۲۰۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰ 08 May 2017

به گزارش تابناک سمنان، هم‌زمان با سالروز میلاد حضرت علی‌اکبر (ع) و روز جوان پیش از ظهر امروز عطرافشانی و غبارروبی ضریح مطهر امام‌زاده یحیی ابن موسی (ع) سمنان با حضور شهردار و سایر مسؤولان انجام شد.

شهردار سمنان در این زمینه گفت: رشادت حضرت علی‌اکبر (ع) در روز کربلا از ایشان الگو و نمونه‌ای ناب برای جوانان مؤمن و انقلابی ساخت که در زمان دست‌درازی دشمن به خاک وطنشان بیکار ننشستند و جان باارزش خود را فدای میهن، ارزش‌ها و باورهای انقلابی خود کردند.

حسین موسوی افزود: حضرت موسی بن یحیی (ع) نیز در سنین جوانی به شهادت رسیدند و حضور ارزشمند ایشان در سمنان را باید مغتنم شمرد و در راستای معرفی هر چه بیشتر این شخصیت والامقام به مردم و مسافران تلاش کرد.

قرائت قرآن و غبارروبی صحن و ضریح امامزاده یحیی (ع) از دیگر برنامه‌های این آیین بود که با حضور مسؤولان سمنان انجام شد.

حضرت یحیی (ع) فرزند بلافصل حضرت موسی بن جعفر (ع) در سال178 هجری قمری در مدینه منوره دیده به جهان گشودند؛ ایشان که به شوق دیدار برادر بزرگوارشان حضرت رضا (ع) از مدینه به‌سوی خراسان رهسپار بودند، تحت تعقیب مأموران مأمون عباسی قرار گرفتند.

ایشان به‌منظور محفوظ ماندن از گزند آنان وارد گرمابه (موزه حضرت واقع در تکیه پهنه سمنان) شدند و در آنجا مظلومانهبه دست مأموران و در سن 25 سالگی به شهادت رسیدند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار