فرماندار سمنان:
فرماندار سمنان با اشاره به برخی نکات امنیتی برای برگزاری انتخابات گفت: در هر ۱۵ شعبه اخذ رأی یک نفر به‌عنوان سربازرس در سمنان معرفی می‌شود و در طول برگزاری انتخابات نقش مؤثری در همیاری و همکاری با فرماندار و بخشداران ایفا می‌کنند.
کد خبر: ۴۲۰۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۸ 08 May 2017

به زارش تابناک سمنان، سید عباس دانایی بعدازظهر امروز در دومین جلسه دوره آموزشی بازرسان و سربازرسان انتخابات سمنان اظهار داشت: برای برگزاری انتخاباتی به دور از تقلب و حاشیه تعدادی مأموران امنیتی در قالب بازرس و سربازرس برای نظارت بر روند برگزاری انتخابات تعیین می‌شود.

عباس دانایی

وی با اشاره به ماده 66 قانون شورای اسلامی کشور و تبصره 9 ماده 31 قانون انتخابات ریاست جمهوری افزود: برای هر 143 صندوق اخذ رأی یک نفر به‌عنوان بازرس برای کنترل و نظارت در محل برگزاری انتخابات حضور می‌یابد.

فرماندار سمنان با بیان برخی قوانین اولیه برای تبلیغات کاندیداها خاطرنشان کرد: هر کاندیدا می‌تواند برای تبلیغات با نصب عکس و پوسترهای تبلیغاتی در دو فرم مجزا با ابعاد 100*70 در محل قانونی که با هماهنگی شهرداری در اختیار وی قرار می‌گیرد اقدام کند.

وی با تأکید بر لزوم رعایت قوانین انتخاباتی تصریح کرد: برپایی ستادهای انتخاباتی با توجه به مفاد قانون انتخاباتی شورای شهر انجام می‌شود که در شهرستان سمنان با در نظر گرفتن دو منطقه شهری هر کاندیدا می‌تواند ستاد انتخاباتی خود را در دو محل با هماهنگی شهرداری ناحیه یک و شهرداری ناحیه دو سمنان برپا کند.

دانایی با اشاره به برخی فعالیت‌های خارج از قوانین انتخاباتی در فضای مجازی بیان کرد: فعالیت‌های فضای مجازی در گروه‌ها و کانال‌های انتخاباتی از سوی کمیته امنیتی ستاد انتخابات در شهرستان سمنان رصد می‌شود و در صورت مشاهده تخلف با فرد خاطی برخورد می‌شود.

وی از برگزاری انتخابات الکترونیکی در سمنان خبر داد و گفت: به متصدیان و پرسنل اجرایی انتخابات در سمنان مراحل رأی‌دهی به شیوه الکترونیکی آموزش داده می‌شود تا درروند برگزاری انتخابات خللی وارد نشود.

فرماندار سمنان کاهش وقت و هزینه را یکی از مهم‌ترین فواید برگزاری انتخابات به شیوه الکترونیکی دانست و گفت: در بیش از 400 شعبه اخذ رأی در سمنان، انتخابات به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود که با توجه به میزان مراجعه‌کنندگان و پراکندگی جمعیت در آن منطقه از یک تا چهار دستگاه برای اخذ رأی به شیوه الکترونیکی مستقر می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار