معاون وزیر تعاون:
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ایجاد 616 هزار شغل در سال 95، گفت: سهم نیروی کار زنان از فرصت‌های شغلی جدید در سال 95 نسبت به سال قبل از آن بیش از 68‌ درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۴۲۲۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۹ 10 May 2017
به گزارش تابناک سمنان، عیسی منصوری روز چهارشنبه در نشست تخصصی اشتغال استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری، افزود: وقتی اشتغال غیررسمی در کشور افزایش می یابد، سهم زنان نیز از میزان اشتغال افزایش می یابد و افزایش سهم زنان از اشتغال جدید سال 95 به بالای 68 درصد در کشور رسید.


وی ادامه داد: افزایش اشتغال جدید در بخش خدمات در سال 95 به 75 درصد و افزایش سهم اشتغال غیررسمی در سال 95 به بالای 50 درصد رسید و این میزان افزایش اشتغال غیررسمی به علت این است که در دوران پس از رکود قرار گرفته ایم و همچنین پس از رکود، اشتغال به سمت شغل های خدماتی پیش می رود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: سهم دانش آموختگان از اشتغال در سال 95 به شکل فزاینده ای رشد داشت و سال گذشته 75 درصد افرادی که وارد بازار کار شدند دانش آموخته دانشگاهی بودند.

وی با بیان این که پرداخت تسهیلات برای ایجاد شغل روند مناسبی نیست، افزود: افزایش رشد اقتصادی الزاما اشتغال ایجاد نمی کند و ارایه وام و افزایش رشد اقتصادی راهکارهای ایجاد اشتغال نیست.

منصوری تاکید کرد: اشتغالی که با وام اشتغال آغاز شود، پایدار نیست و باید رویکرد جدید صنعتی- تجاری مبتنی بر جایگزینی واردات و تقویت صادرات، برای ایجاد تولید و اشتغال در کشور به وجود آید.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راهکارهای افزایش تولید و اشتغال در استان سمنان را اسکان پذیری مسافران، گردشگری و طبیعت گردی، فرآوری پسته دامغان، تولید و فرآوری انگور شاهرود و دامپروری و تولید گوشت عنوان کرد.

تعهد اشتغال دستگاه های اجرایی استان سمنان برای امسال 10 هزار و 573 شغل است، در سال ٩٥ هفت هزار و ٥٧٠ شغل به وسیله دستگاه های اجرایی و خصوصی این استان ایجاد شد، بر اساس آخرین اعلام کشوری، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.1 درصد و پس از استان مرکزی دارای کمترین نرخ بیکاری در بین استان‌های کشور است.

سهم اشتغال استان سمنان در بخش خدمات بیش از 45 درصد، در بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد و در کشاورزی بیش از 14 درصد است، تولید ناخالص استان سمنان در حدود 18.2 درصد در بخش کشاورزی، حدود 22 درصد در بخش صنعت و معدن و 60 درصد مربوط به بخش خدمات است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار