محمدکریم محمدیاری ؛
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری ایلام گفت: آموزش رایگان فنی و حرفه ای در دولت تدبیر و امید با هدف گسترش حرفه آموزی به خصوص در مناطق روستایی مورد توجه قرار گرفت و در چهار سال گذشته یک میلیون و 568 هزار و 287 نفر ساعت کلاس آموزش رایگان فنی و حرفه ای برای کارآموزان در روستاهای استان برگزار شده است.
کد خبر: ۴۲۷۵۶۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸ 21 May 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ محمدکریم محمدیاری  اظهار کرد:هفت هزار و 275 نفر از ساکنان مناطق روستایی این استان از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید آموزش های فنی و حرفه ای را فرا گرفتند.

وی افزود: هفت هزار و 275 نفر از ساکنان مناطق روستایی این استان در طول دولت تدبیر و امید آموزش های فنی و حرفه ای را به صورت رایگان در زمینه های خدمات، کشاورزی، قالیبافی، پرورش قارچ، زنبور عسل و ... فرا گرفتند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری ایلام تاکید کرد: تسهیلاتی با سود هشت درصد به موجب تفاهمنامه بین بانک سینا، بنیاد مستضعفان و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در اختیار روستاییان قرار گرفت که از این تسهیلات 200 میلیارد ریال به استان ایلام اختصاص یافت.

محمدیاری یادآور شد: تسهبلات پرداخت شده منجر به اجرای 37 طرح در زمینه های صنایع کوچک، صنایع تبدیلی، گردشگری با اشتغالزایی 340 نفر شد ضمن اینکه از محل تسهیلات پست بانک 700 میلیارد ریال نیز با سود 10 درصد به طرح های روستایی در زمینه های کشاورزی، محیط زیست و منابع طبیعی و شیلات پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: یکی از اقدامات مهم دولت تدبیر و امید توجه به بخش گردشگری از جمله گردشگری روستایی است، در دولت یازدهم برای توسعه گردشگری روستایی، 12 مجتمع گردشگری و تفریحی، 2 باب خانه بوم گردی، یک مجتمع آب درمانی و 6 مورد بازسازی و بهره برداری از آثار تاریخی روستایی در این استان انجام شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری ایلام گفت: تنها 91 روستا در این استان تا پایان دولت دهم از نعمت گاز برخوردار شده بودند اما در دولت یازدهم 186 روستا گازدار شدند و تعداد روستاهای دارای گاز استان اکنون به 277 روستا رسیده است./م
ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار