مسئول اداره منابع طبیعی شهرستان آبدانان از وقوع آتش سوزی در سه هکتار از عرصه های جنگلی واقع در منطقه کبیرکوه از توابع این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۴۲۹۷۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰ 25 May 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛سید قدرت نوروزی شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این آتش سوزی عصر امروز در ضلع جنوب غربی پایگاه امداد و نجات مستقر در گردنه کبیرکوه رخ داد و در جریان آن، سه هکتار از عرصه های جنگلی و طبیعی در آتش سوخت. وی بدون اشاره به علت این آتش سوزی افزود: با حضور به موقع و تلاش کارکنان منابع طبیعی، محیط زیست و نیروهای مردمی آتش در مدت کوتاهی مهار شد و از سرایت آن به دیگر قسمت های عرصه های جنگلی پبرامونی جلوگیری شد.
 
مسئول اداره منابع طبیعی آبدانان سخت گذر بودن مسیر آتش سوزی را مهمترین عامل در تاخیر حضور نیروهای امدادی و مهار آتش دانست و تاکید کرد: هم اکنون ماموران و جنگلبانان این اداره در محل حادثه حضور دارند و مشغول مهار کامل حریق و جلوگیری از شعله ور شدن مجدد آتش هستند.
 
به گزارش ایرنا، شهرستان آبدانان در 170 کیلومتری جنوب شرقی ایلام قرار دارد و دارای 252 هزار هکتار عرصه های جنگلی و منابع طبیعی است و همه ساله با شروع فصل تابستان و خشک شدن پوشش گیاهی، چندین مورد آتش سوزی در این مناطق رخ می دهد و خسارتی به عرصه های طبیعی و جنگلی وارد می کند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار