میرتاج‌الدینی در واکنش به لزوم فسادزدایی از دانشگاه آزاد:
نایب رئیس اسبق کمیسیون فرهنگی مجلس در واکنش به لزوم فسادزدایی از دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برخورد با مدیران رانت‌خوار و سوءاستفاده‌گر باید جدی باشد و امکانات کشور بین خویشاوندان، دوستان و هم‌باندی‌ها تقسیم نشود.
کد خبر: ۴۳۵۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۱ 04 June 2017

به گزارش تابناک سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به لزوم فسادزدایی از دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌ها، مقررات و قوانین و مدیریت‌ها باید طوری باشد که زمینه‌های فساد ایجاد نشده و درهای فساد بسته و ریشه‌هایش خشکانده شود؛ مدیریت‌ها باید در هر دستگاهی به شکلی باشد که مدیریت سالمی را شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: باید سیستم‌های مدیریتی طوری باشد تا مجموعه عواملی که در یک نهاد هستند، در چارچوب ضوابط و قوانین، مقررات و شرح وظایف عمل کنند و احتمال سوءاستفاده از بین برود و جلوی اینکه برخی بخواهند از رانت و موقعیت خود استفاده کنند، گرفته شود.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی افزود: عدالت در همه ابعاد نظیر اطلاع‌رسانی به جامعه و استفاده از امکانات و ظرفیت‌ها برای عموم مردم باید در نظر گرفته شود؛ نه اینکه امکانات بین خویشاوندان، دوستان و اقوام یا هم‌گروهی‌ها و هم‌باندی‌ها تقسیم شود و یک عده خاص بتوانند از شرایط و امکانات مجموعه‌ای استفاده کنند و عموم مردم نتوانند از امکانات و شرایط آن مجموعه استفاده کنند و باید ضمن ریشه‌یابی این مباحث، جلوی آن‌ها گرفته شود.

میرتاج‌الدینی گفت: عدالت در نظام اسلامی یعنی فراهم کردن زمینه استفاده از امکانات دولتی برای عموم مردم به‌صورت مساوی و رفع هرگونه تبعیض و اگر تبعیض در جایی باشد، زمینه فساد فراهم می‌شود.

وی افزود: گاهی در شیوه برخورد با فسادی که پیش می‌آید، درست عمل نمی‌کنیم و جای اینکه به‌صورت عملی با فساد برخورد شود و جلویش را بگیریم یا اگر در جایی فساد صورت گرفت، با آن مقابله کنیم، بیشتر به‌طرف رسانه‌ای کردن و تبلیغاتی کردن آن می‌رویم.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این طرز برخورد با فساد در جامعه و تبلیغاتی برخورد کردن با آن سبب می‌شود تا کشور دچار آسیب شود و افتراق و بی‌اعتمادی در جامعه پمپاژ می‌شود.

میرتاج‌الدینی افزود: در میان مدیران جامعه، اغلب مدیران دستگاه‌های مختلف پاکدست هستند و افراد نادری هم در میان آن‌ها پیدا می‌شوند که سوءاستفاده و رانت‌خواری می‌کنند و باید با این افراد برخورد شود.

وی تصریح کرد: برخورد با افراد سوءاستفاده‌گر و رانت‌خوار در جامعه نباید طوری باشد که مدیران یا زیرمجموعه و کارکنان پاکدست و سالم که به وظیفه خود عمل می‌کنند، هم متهم شوند و طوری نباشد که نظام هم متهم شود و کسانی که گوشه و کنار این اخبار را می‌بینند یا می‌شوند، فکر کنند سایر مدیران نظام هم این‌گونه عمل می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار