رئیس اداره اوقاف دامغان:
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان با بیان اینکه فاصله با قرآن کریم از مشکلات اصلی خانواده‌هاست، گفت: ماه رمضان فرصت مناسبی برای انس با قرآن کریم است که باید از این فرصت استفاده کرد.
کد خبر: ۴۳۶۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳ 07 June 2017

به گزارش تابناک سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی میرکو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار  فارس در مورد سبک زندگی قرآنی اظهار کرد: سبک زندگی قرآنی شاخه‌های مختلفی مانند خانواده، کسب و کار و سایر موارد دارد.

وی با بیان اینکه قرآن کریم کتاب زندگی ماست، ادامه داد: خداوند بعد از آفریدن انسان دستورالعملی برای زندگی آن در قالب کتاب الهی با نام قرآن کریم تألیف کرده است و آن را بر قلب نازنین پیامبر گرامی اسلام (ص) نازل کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان با تأکید بر اینکه از شاخه‌های مهم سبک زندگی قرآنی خانواده است، تصریح کرد: قرآن کریم مسائل مختلفی را برای تحکیم خانواده‌ها بیان فرموده و متأسفانه بی‌توجهی نسبت به آن زیاد است.

میرکو با اشاره به اینکه فاصله از قرآن کریم ازجمله مشکلات خانواده‌هاست، اضافه کرد: از دیگر مشکلات فاصله خانواده‌ها با اهل بیت (ع)، احادیث و روایات امامان معصوم (ع) است.

وی با بیان اینکه پیش‌نیاز آرامش در زندگی ما تغییر سبک زندگی است، تصریح کرد: باید سبک زندگی ما به سبک زندگی قرآنی تغییر کند؛ زیرا قرآن کریم مایه آرامش است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان با تأکید بر اینکه آرامش در خانواده‌ها گم شده زیرا قرآن کریم مایه شفا و آرامش است اما خانواده‌ها از آن فاصله گرفته‌اند، بیان کرد: باید به‌منظور برخورداری از سبک زندگی قرآنی به مفسران قرآن، امامان معصوم (ع)، احادیث و روایات آن‌ها مراجعه کنیم.

میرکو با اشاره به اینکه باید به عمق کلام‌الله پی برد، تصریح کرد: لازمه پی بردن به عمق قرآن کریم پرداختن به روایات و احادیث امامان معصوم (ع) است؛ در کنار روخوانی عربی باید تفسیر و معنای فارسی آیات قرآن کریم را نیز بخوانیم.

وی با بیان اینکه پیاده‌سازی محتوای قرآن کریم باعث تغییر سبک زندگی می‌شود، اضافه کرد: باید به احادیث و روایات امامان معصوم (ع) مراجعه داشته باشیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان با تأکید بر اینکه قرآن کریم بایدها و نبایدهای زندگی را مشخص کرده است، تصریح کرد: باید برای پی بردن به این بایدها و نبایدها به مفسران قرآن یعنی روایات و احادیث امامان معصوم (ع) مراجعه کنیم.

میرکو با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان ربیع‌القرآن است، افزود: پیامبر اسلام (ص) در آخرین خطبه‌‌شان فرمودند که دو چیز گران‌بها کتاب الله و عترت را نزد شما به یادگار می‌گذارم؛ عترت امامان معصوم (ع) و همان مفسران قرآن کریم هستند.

وی با بیان اینکه ماه رمضان فرصت مناسبی برای انس با قرآن کریم است، تصریح کرد: باید از این فرصت نهایت بهره و استفاده را برای انس بیشتر با قرآن کریم برد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان در زمینه روزی حلال و نگاه قرآن کریم به کسب و کار حلال اضافه کرد: خداوند در کتاب الله فرموده که روزی دست انسان است و خودش باید با توکل به خدا کارهایش را انجام دهد.

میرکو با تأکید بر اینکه اگر همت ما زیاد نشود، روزی ما کم می‌شود، تصریح کرد: ما باید تلاش و کوشش کنیم و برکت کار ما دست خداوند متعال است و نباید بنشینیم.

وی افزود: خداوند متعال در سوره مبارکه جمعه فرموده است، موقع اذان کسب و کار خودتان را تعطیل کنید و به اقامه نماز بپردازید و بعد دوباره کارهایتان را آغاز کنید.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان اظهار کرد: دنبال مال و لقمه حلال باشید، خداوند در قرآن کریم در آیات متعدد بر کسب روزی حلال و دوری از حرام‌خوری تأکید کرده‌اند؛ زیرا مال حرام تأثیرات بدی بر زندگی دارد و به اصلاح بادآورده را باد می‌برد.

برچسب ها: اداره اوقاف ، قرآن
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار