کارشناس ارشد مسائل انرژی:
کارشناس ارشد مسائل انرژی گفت: امروز باید جریان فروش نفت به ترکیه شفاف‌سازی شود؛ چراکه سرمایه ملی به‌راحتی در اختیار ترک‌ها قرار نخواهد گرفت.
کد خبر: ۴۳۸۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱ 10 June 2017

به گزارش تابناک سمنان، میرسعید صفوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مورد موضوع مبادلات نفتی ایران و ترکیه اظهار کرد: نفت ازجمله منابع سرشار در کشور به شمار می‌رود و از ارکان مهم اقتصاد کشور است.

وی ادامه داد: شرکت ملی نفت ایران در شاخه‌های بین‌المللی از تشکلاتی با عنوان فروش نفت در مبادلات بین‌المللی برخوردار است که نگاهی دقیق به بحث صادرات نفت دارند.

این کارشناس حوزه نفت با تأکید بر اینکه با وجود تصمیمات خاصی که شرکت ملی نفت ایران در بحث صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی دارد، بعید می‌دانم که خدمات رایگان به ترکیه داده باشد، تصریح کرد: شرکت ملی نفت ایران به‌راحتی سرمایه ملی را در اختیار ترک‌ها قرار نمی‌دهد.

صفوی با اشاره به اینکه دولت ترکیه در مسیر مبادلات بین‌المللی در سال‌های اخیر جریان منحرفی را با سیاست‌های اردوغان پیش‌گرفته است، اضافه کرد: سیاست‌های طرف ترک جریان انحرافی دارد.

وی با بیان اینکه سیاست‌های اردوغان در جهت بی‌ثباتی منطقه است، تصریح کرد: محورهای سیاست‌های ترکیه خلاف جریان سیاست‌های ارزشی نظام جمهوری اسلامی ایران است و آن‌ها حرف ملت‌ها را گوش نمی‌دهند.

این کارشناس ارشد مسائل انرژی با تأکید بر اینکه چگونه در این شرایط و وضع، ایران فروشنده نفت رایگان به ترکیه می‌تواند باشد، اظهار کرد: باید در این راستا شفاف‌سازی شود.

برچسب ها: نفت ، سرمایه ملی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار