رئیس اداره اوقاف دامغان خبر داد
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان از اجرای طرح «ضیافت الهی» در این شهرستان خبر داد و گفت: دامغان مردادماه میزبان مسابقات استانی قرآن کریم است.
کد خبر: ۴۴۲۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹ 17 June 2017

به گزارش تابناک سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی میرکو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره اجرای طرح «ضیافت الهی» در دامغان اظهار کرد: ضیافت الهی طرحی ملی است که در بقاع متبرکه شهرستان دامغان نیز از اول ماه مبارک رمضان در جریان بوده و تا شب عید سعید فطر ادامه دارد.

وی ادامه داد: سه مبلغ از شهر مقدس قم در شهرستان دامغان حضور دارند و در جریان طرح ضیافت الهی به مردم خدمات معنوی در ابعاد مختلف ارائه می‌دهند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان مشاوره در حوزه وقف را با توجه به نیازهای روز جامعه از ابعاد طرح ضیافت الهی برشمرد و تصریح کرد: نهادینه‌سازی فرهنگ وقف متناسب با نیازهای روز از اهداف مهم ما در این راستاست.

میرکو تأکید کرد: مشاوره خانواده، تربیت کودکان و نوجوانان با محوریت مهدویت و پاسخ به مسائل شرعی از دیگر ابعاد اجرای طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان است.

وی پهن کردن سفره افطاری ساده برای روزه‌داران را بعدی دیگر از طرح ضیافت الهی دانست و تصریح کرد: منابع مالی این نوع افطاری‌ها از محل درآمد موقوفات منطبق بر نیت واقفان خیراندیش تأمین می‌شود و کسانی که تمکن مالی دارند، می‌توانند افطاری‌های خود را در بقاع متبرکه به روزه‌داران ارائه دهند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان با اشاره به اینکه مراسم احیای شب‌های قدر در بقاع متبرکه شهرستان برگزار می‌شود، اضافه کرد: مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان با سخنرانی امام جمعه دامغان در بارگاه مطهر امامزادگان جعفر و محمد (ع) برگزار خواهد شد.

میرکو با بیان اینکه هر سال حدود سه هزار و ۷۰۰ نفر در مراسم احیای شب بیست و سوم در جوار حرم شریف امامزادگان جعفر و محمد (ع) شرکت می‌کنند، تصریح کرد: تدابیر لازم برای پذیرایی و مسائل امنیتی اندیشیده شده است و فقط تقاضا داریم مردم زیرانداز با خود به همراه بیاورند.

وی از اجرای طرح نشاط معنوی بعد از پایان ماه مبارک رمضان در تیر ماه خبر داد و در تشریح سایر برنامه‌ها اضافه کرد: مسابقات استانی قرآن کریم مردادماه در دامغان برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار