نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: رعایت بی طرفی، اجرای عدالت و اخلاق‌مداری برای افرایش اعتماد مردم به مسوولان نظام در اولویت کاری دستگاه قضایی استان قرار گیرد.
کد خبر: ۴۵۱۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳ 01 July 2017
به گزارش تابناک سمنان، آیت الله سید محمد شاهچراغی روز شنبه در دیدار با جمعی از مسوولان دستگاه قضایی استان به مناسبت هفته گرامیداشت قوه قضاییه در دفتر امام جمعه سمنان افزود: کار قضاوت از مشاغل بسیار حساس و مقدس در نظام جمهوری اسلامی است و با مدیریت دقیق قضات، نباید در دادگستری ها حقی از شهروندی ضایع شود.

وی خاطرنشان کرد: سلامت قوه قضاییه باید در اولویت کاری مدیران اداری و قضات استان سمنان قرار گیرد و این اقدام می تواند در سلامت نفس قاضی رسیدگی به پرونده های اثربخش باشد.

آیت الله شاهچراغی خاطرنشان کرد: به دلیل مشکلات اقتصادی و افزایش نرخ بیکاری در کشور، شاهد افزایش بزهکاری های اجتماعی در جامعه هستیم که باید مسوولان نظام برای رفع این چالش همدل شوند.

امام جمعه سمنان اضافه کرد: امنیت جامعه با سلامت کار دستگاه قضایی افزایش می یابد و باید برای رفع معضل های اجتماعی نیروهای متخصص و حق‌خواه در کشور تربیت شوند.

آیت الله شاهچراغی ادامه داد: دستگاه قضایی با رسیدگی سریع و ارایه تخفیف هایی، تا حد امکان می تواند برای افزایش رونق اقتصادی واحدهای تولیدی غیرفعال کشور تاثیرگذار باشد.
وی تصریح کرد: اقتصال مقاومتی در لایه های مختلف جامعه باید نهادینه شود و دستگاه قضایی می تواند با امر و نهی های قانونی در کاهش هدررفت انرژی در کشور گام بردارد.

امام جمعه سمنان گفت: اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی می تواند به افزایش اشتغال و رونق کسب وکار در کشور منجر شود و باید آحاد جامعه برای کاهش نرخ بیکاری گام بردارند.

درسال گذشته بیش از 39 هزار و 683 هزار پرونده قضائی در دادسراهای استان تشکیل شد که 38 هزار و 893 فقره مختومه شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار