رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دامغان گفت: آیین نکوداشت میرزا علی اکبر معلم دامغانی تا پایان سال‌جاری با حضور شخصیت‌های کشوری و استانی در این شهر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۵۵۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱ 08 July 2017

به گزارش تابناک سمنان به نقل ازروابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، محمد طالبی با اعلام این خبر اظهار کرد:برگزاری آیین نکوداشت میرزا علی اکبر معلم دامغانیبر اساسمصوبات دومین نشست کمیته مفاخر فرهنگی شورای فرهنگ عمومی دامغان برگزار می شود.

وی افزود:شهرستان دامغان بیش از۵۰چهره و مفاخر فرهنگی و دینی دارد که درسال‌های اخیر آیین‌های نکوداشت و تجلیل ازچهار چهره از جملهمیرزا آقای ترابی، حجت‌الاسلام سید مسیح شاه‌چراغی، منوچهری دامغانی و طاهره ناصحی برگزار شده استو این کمیته به دنبال این است تا پنجمین نکوداشت را به نام میرزا علی اکبر معلم دامغانی ترتیب دهد.

طالبیافزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های شورای فرهنگ عمومی دامغان با ریاست امام‌جمعه شناسایی چهره‌ها و مشاهیر و مفاخر فرهنگی است که در طول سال، آن‌ها را مورد تجلیل قرار دهیم و معتقدیم تجلیل از مشاهیر و مفاخر زمینه پیوند نسل جوان با این شخصیت‌ها را به دنبال داشته و با این حرکت اشاعه فرهنگ نخبه پروری را در جامعه می توانگسترش داد.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی دامغانگفت: میرزا علی اکبر معلم دامغانی شخصیت والایی است که مورد اعتماد امام خمینی (ره) بوده و همیشه از وی به نیکی یاد می‌شود به‌گونه‌ای که مقام معظم رهبری در سفر سال۸۵به دامغان از وی به‌عنوان عارف، یار، دوستدار و همراه همیشگی امام رحل(ره) یاد کردند.

میرزا علی اکبر معلم دامغانی در سال۱۲۸۲شمسی در دامغان متولد و در روز سه شنبه دهم ماه رجب مطابق با بیستم آبان۷۶دارفانی را وداع گفت. وی از دوستان نزدیک امام بودند و علی معلم شاعر نام آشنا و زنده یاد معلم از تهیه کنندگان منتقدان برجسته سینما از برادرزادگان این عارف و چهره علمی دامغانی بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار