در نشست با شهرداران و دهیاران مطرح شد
فرماندار شهرستان مهدی‌شهر از رشد اعتباری روستاهای تابعه این شهرستان در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۴۵۸۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶ 12 July 2017

به گزارش تابناک سمنان، حسن ارگی صبح امروز در نشستی با شهرداران و دهیاران تابعه این شهرستان در سالن اجتماعات کوثر فرمانداری مهدی‌شهر اظهار داشت: با توجه به شرایط حاکم بر کشور و ارتقای وضع کیفی و اقتصادی با افزایش میزان کار و درآمدها، این مسأله می‌تواند نقش بسیار مهم و حائز اهمیتی را در شهرداری‌ها و دهیاری‌ها داشته باشد.

فرماندار شهرستان مهدی‌شهر تصریح کرد: با توجه به سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و شخص رئیس‌جمهوری در راستای خدمت‌رسانی هر چه بهتر به مردم، 12 میلیارد و 524 میلیون ریال برای هزینه در روستاهای تابعه شهرستان مهدی‌شهر به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این شهرستان اختصاص یافت.

وی افزود: در راستای انجام کارها و خدمت‌رسانی به نحو احسن به مردم در روستاها در فرآیند هزینه‌کرد و پیشرفت فیزیکی روستاها به‌صورت مرحله‌ای نظارت خواهیم کرد و اعتبارات صرف‌شده در حوزه‌های مختلف در روستاها جهت انجام صحیح و درست‌کارها رصد می‌شود.

ارگی خاطرنشان کرد: این نوید را به روستاییان در روستاهای تابعه شهرستان مهدی‌شهر می‌دهم که به‌واسطه تلاش دستگاه‌های اجرایی شهرستان، مبلغ خوبی به روستاها اختصاص‌ یافته است.

وی با بیان اینکه به مشکلات روستاهای شهرستان مهدی‌شهر واقف هستیم و برای رفع آن تلاش داریم، گفت: وضع اعتباری در شهرستان مهدی‌شهر بهتر شده و اعتبارات شهرستان مهدی‌شهر 260 درصد رشد داشته است.

فرماندار شهرستان مهدی‌شهر با بیان اینکه نارسایی‌ها و کمبودها در حوزه‌های مختلف وجود دارد، افزود: دولت علی‌رغم مشکلات و تنگناهای موجود نسبت به توسعه متوازن روستاها و شهرها دغدغه جدی دارد و این دغدغه حائز اهمیت و قابل‌ احترام است و همه ما تکلیف داریم در راستای تحقق این دغدغه تلاش جدی داشته باشیم.

وی با تقدیر از شهرداران مهدی‌شهر، شهمیرزاد و درجزین به‌واسطه تلاش‌های صورت گرفته در حوزه استحفاظی آنان گفت: وظیفه و تلاش ما کمک و یاری‌رساندن به هر سه شهر است و همچون یک پدر خانواده تکلیف داریم تا همه فرزندان خود را ببینیم و حوزه‌های مختلف اعم از بهداشت، آب، راه و... مهم و حائز اهمیت است.

برنده و پیروز اصلی میدان انتخابات مردم هستند

ارگی با تقدیر از زحمات شهرداران و دهیاران در راستای برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا تصریح کرد: برنده و پیروز اصلی میدان انتخابات، مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بودند و انتخابات متعلق به همین مردم است؛ حضور حداکثری مردم در انتخابات و فضاسازی و تشویق و هدایت مردم به حضور در صحنه از جمله تلاش‌های قابل‌تقدیر شهرداران و دهیاران بود.

فرماندار شهرستان مهدی‌شهر با بیان اینکه در راستای خدمت‌رسانی بهتر به مردم هر چه داریم را در طبق اخلاص قرار داده‌ایم، افزود: آنچه نیست و نمی‌شود را باید صادقانه به مردم بگوییم و از وعده‌‌های دروغین و دور از عمل پرهیز کنیم.

ارگی بیان کرد: رئیس‌جمهور در ایام انتخابات نیز از وعده‌های غیرقابل عمل و نجومی پرهیز کرد و اصل کار همین است و همه باید این‌چنین بوده و از قول دادن‌ها و وعده‌های غیرعملی بپرهیزند.

وی با تقدیر از حمایت‌ها و زحمات شهرداران و دهیاران در طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن خاطرنشان کرد: زحمات و خدمات هیچ‌یک از افراد در روستاها و شهرها نادیده گرفته نمی‌شود و مدیون تلاش‌ها و زحمات شما هستیم.

دنبال بررسی مشکلات در روستاها باشید

ارگی با بیان اینکه دنبال بررسی و احصای مشکلات در روستاها باشید و به فرمانداری شهرستان مهدی‌شهر منتقل کنید، افزود: با پیگیری شما در راستای بررسی و احصای مشکلات روستاهای تابعه شهرستان مهدی‌شهر، در اسرع وقت با مدیران مربوطه دستگاه‌های اجرایی این شهرستان در همان روستا جلسه‌ای تشکیل می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه امروز صنعت گردشگری به‌عنوان یک رکن و صنعت پول‌ساز در دنیا مطرح است، گفت: ظرفیت‌های عظیم گردشگری در شهرستان مهدی‌شهر نباید مغفول بماند و نگاه و رویکرد گردشگری به رشد، ترمیم و بهبود اقتصاد به‌ویژه تحقق اقتصاد مقاومتی کمک می‌کند.

فرماندار شهرستان مهدی‌شهر تشریح کرد: شهرداران و دهیاران پیگیر شناساندن ظرفیت‌های مغفول‌مانده گردشگری در شهرستان مهدی‌شهر باشند؛ امروز فصل تبلیغات و اطلاع‌رسانی ظرفیت‌های گردشگری است و فضای مجازی نیز به‌عنوان یک ابزار پیشرفته می‌تواند در اختیار این حوزه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) فرمودند که «سلاح تبلیغات از سلاح جنگ برنده‌تر است»، افزود: باید با تبلیغات و فضاسازی واقعی، فرصت، شرایط و زیرساخت‌های لازم را برای حضور گردشگران در شهرستان مهدی‌شهر فراهم کنیم.

ارگی بیان کرد: باید با برنامه‌ریزی صحیح و درست بتوانیم از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم و امروز بوم‌گردی در شهرستان مهدی‌شهر رتبه اول در استان سمنان را کسب کرده است.

وی افزود: نگاه و رویکرد گردشگری در راستای کمک به اقتصاد است و جذب گردشگر می‌تواند برای روستا اشتغال پایدار را رقم بزند و ما نیز تبیین فرهنگ و ظرفیت‌های گردشگری شهرستان مهدی‌شهر را یکی از وظایف خودمان می‌دانیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار