مدیرکل پایگاه انتقال خون استان سمنان:
مدیرکل پایگاه انتقال خون استان سمنان بابیان اینکه این سازمان رتبه اول کشور را با ۷۹ درصد وصول مطالبات دارد، گفت: طی ۱۷ ماه گذشته ۷۹۰میلیون تومان وصول و به خزانه دولت واریز شد.
کد خبر: ۴۷۰۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۲ 31 July 2017

به گزارش تابناک سمنان، مجید حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه با تعرفه گذاری خدمات انتقال خون توانستیم از هشتم آبان ۹۴ تاکنون با فرستادن فراورده‌های خونی به مراکز درمانی استان سمنان درآمدزایی داشته باشیم، ابراز داشت: پایگاه انتقال خون استان رتبه اول کشور را با ۷۹ درصد وصول مطالبات دارد.

وی جمع کل بدهی مراکز درمانی استان سمنان به پایگاه انتقال خون استان را یک میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: ۷۹۰میلیون تومان از این میزان طی مدت ۱۷ ماه گذشتهوصول و به خزانه دولت واریز شد.

رتبه پنجم سمناندر زمینهٔ کاهش ضایعات فراورده‌های خونی

مدیرکل پایگاه انتقال خون استان سمنان بابیان اینکه ضایعات خونی در استان ۵۰درصد کاهش پیدا کرد، افزود: این استان در زمینهٔ کاهش ضایعات خونی و فراورده‌های آن و به‌ویژه پلاکت در رتبه پنجم کشور قرار دارد که باکار جهادی و برنامه‌ریزی انجام‌شده توانستیم به‌ویژه در پلاکت، کاهشضایعات را شاهد باشیمبر طبق آمار موجود باید گفت میزان هدر رفت ضایعات خونی در شاهرود طی دو سال اخیر از میزان ۷۵ درصد به ۱۱ درصد رسید.

حسینی بابیان اینکه مردم استان سمنان طی سال گذشته نزدیک به ۳۶ هزار واحد خوناهدا کردند، ابراز داشت: در این مدت حدود ۳۳ هزار واحد پلاسما نیز اهدا شد و باید گفت در تولید پلاکت فریزیس با رشد چشمگیری مواجه هستیم به‌طوری‌که باخرید ملزومات لازم از یک مورد در سال۹۳ به ۸۰مورد در سال ۹۴رسید و سال گذشته نیزاین تعدادبه ۱۲۰مورد افزایش یافت واکنون طی سه‌ماهه نخست سال جاری به ۹۰مورد ارتقا پیدا کرد.

وی با اشاره به نحوه تامین نیازخونی کشور از سطح استان‌هاتصریح کرد: با توجه به عملکرد خوب استان سمنان این محموله‌ها اغلب به تهران ارسال می‌شود چراکه طول عمر بسیاری از فراورده‌های خونی محدود است.

سمنان رتبه اول کشور درزمینهٔ اهداکنندگان خون

مدیرکل پایگاه انتقال خون استان سمنان همچنین یادآور شد: پلاکت فریزیس را بیشتر از ۴۵ روز نمی‌توان نگه داشتلذا با ارسال این فرآورده به تهران از هدر رفت آن جلوگیری خواهد شد.

حسینی بابیان اینکه استان سمنان کمترین مشکلات را درزمینهٔ اهدا خون دارد، افزود:درزمینهٔ اهداکنندگان مستمر از ۶۷ درصد در سال ۹۴ به ۷۳درصد در سال گذشته دست پیدا کردیمکه با همین رقم استان سمنان رتبه اول کشور را درزمینهٔ اهداکنندگان خونکسب کرد.

وی بابیان اینکه سمنان به‌عنوان استان معین برای پایتخت تعریف‌شده است، ابراز داشت: بالاترین میزان ارسال پلاسما به استان‌های نیازمند از پایگاه‌های سمنان انجام می‌شود و ماهانه به ازای هر یک هزار نفر جمعیت، ۵۲ نفر در استان خون اهدا می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار