رئیس اتاق اصناف سمنان:
رئیس اتاق اصناف استان سمنان گفت: بازار در رکود اقتصادی قرار دارد و مالیات واقعی باید از واحدهای صنفی اخذ شود.
کد خبر: ۴۷۱۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳ 02 August 2017

به گزارش تابناک سمنان، علی‌اکبر صیادجو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ضمن بیان اینکه قاچاق کالا و ارز یک چالش اقتصادی محسوب می‌شود که باید با آن به صورت جدی مقابله کرد، افزود: بازار در رکود اقتصادی قرار دارد و یکی از عوامل اصلی آن، قاچاق کالا است.

وی ادامه داد: باید مالیات واقعی از واحدهای صنفی اخذ شود تا فعالان اقتصادی دچار مشکلات بیشتری نشوند.

رئیس اتاق اصناف استان سمنان تصریح کرد: مالیات بر ارزش‌افزوده برای برخی از اصناف یک تهدید بسیار جدی به‌حساب می‌آید و آن‌ها را دچار مشکل می‌کند.

صیادجو با اشاره به اینکه دریافت عوارض پیشه‌وری بر اساس قانون ممنوع است، اظهار داشت: متأسفانه شهرداری این عوارض را از واحدهای صنفی دریافت می‌کند.

وی همچنین با بیان اینکه متولی بازارهای روز بر اساس قانون در سراسر کشور اتاق‌های اصناف هستند، گفت: این موضوع در استان سمنان توسط شهرداری‌ها پیگیری می‌شود.

رئیس اتاق اصناف استان سمنان اظهار کرد: یکی دیگر از مشکلات جدی برای اصناف حضور وانت‌بارها، سدمعبرکنان و دست‌فروشان هستند و باید با این موضوع به صورت قانونی برخورد شود.

صیادجو ادامه داد: مسؤولان باید در استان سمنان با یکدیگر همکاری کنند تا اصناف دچار مشکل نشوند و بازار از رکود اقتصادی خارج شود.

وی در پایان گفت: امیدواریم تا با جلساتی که با شهرداری‌ها در استان سمنان داشتیم، مشکلات موجود برطرف شود و اصناف به حقوق واقعی و قانونی خود برسند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار