دادستان عمومی و انقلاب دامغان:
دادستان عمومی و انقلاب دامغان، گفت: ۵۰ درصد از ورودی و پرونده های تشکیل شده در حوزه دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان دامغان را ضرب و جرح و فحاشی تشکیل می دهد.
کد خبر: ۴۸۱۸۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱ 21 August 2017

به گزارش تابناک سمنان، محمد تقی گلی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه ۵۰درصد ورودی پرونده های قضایی دامغان ضرب و جرح و فحاشی است، بیان داشت: باید با چنین پدیده ها از طریق ترویج فرهنگ اسلامی و همراهی با همه دستگاه های ذی ربط اقدامات مدونی را انجام دهیم تا شاهد کاهش بار پرونده های دستگاه قضا در دامغان باشیم.

محمد تقی گلی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دامغان

وی همچنین از برخورد با شیوع پدیده نوین و نا متعارف سگ گردانی در کشور و دریافت برخی گزارشات و مشاهدات از وجود این پدیده در دامغان خبر داد و افزود: به منظور جلوگیری از رواج پدیده سگ گردانی در دامغان و حفظ و صیانت از حقوق عامه که ارتکاب آن وفق مقرارات و قوانین جاری تهدید علیه بهداشت عمومی، اخلال در نظم و سلب آسایش عمومی و ارتکاب فعل حرام تلقی می شود.

بازرسی از داخل خودرو مجاز است

دادستان دامغان گفت: با استناد به ماده پنج قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر وسایط نقلیه مشمول حریم خصوصی نبوده از نیروی انتظامی شهرستان خواسته شد تا از یگان های تحت امر خود بخواهند در صورت مشاهده این جرائم وفق مقرارات و تکالیف قانونی هنگام برخورد با جرائم مشهود به تکلیف قانونی عمل و پرونده تشکیل و به دادستانی گزارش کنند.

گلی بیان داشت: با توجه به همبستگی و وحدتی که در دامغان بین امام جمعه، فرماندار و اعضای شورای تامین وجود دارد با هنجارشکنان در سطح جامعه برخورد و هیچگونه مماشاتی در این راستا با هنجارشکنان و افراد مخل نظم و امنیت صورت نخواهد گرفت.

وی در دیگر بخش سخنان خود، افزود: با توجه به اینکه عدم رعایت حجاب شرعی در داخل خودروها به مثابه عدم رعایت آن در اماکن عمومی به لحاظ ماده ۵ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر مصوب سال ۹۴ مجلس شورای اسلامی جرم مشهود محسوب می شود طرح برخورد با هنجار شکنان حجاب شرعی در داخل خودروها اجرا می شود.

باغداران مراقبمحصولاتشان باشند

دادستان دامغان با اشاره به فعالیت ستاد مردمی پیشگیری از وقوع جرم در قوه قضائیه و بالطبع در استان سمنان، اظهار داشت: مردم می توانند برای همکاری با ستاد مردمی پیشگیری از وقوع جرم در دادگستری و دادسرای عمومی و انقلاب دامغان در سامانه سجام مراجعه و پس از ثبت نام و تایید و گزینش با اعضای ستاد همکاری کنند.

گلی تصریح کرد: با اجرای سامانه سجام هریک از مردم به عنوان گزارش دهنده تخلفات کلان در ابعاد سیاسی، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی را گزارش دهند و یکی از فواید اجرای این کار این است که ستاد مردمی پیگیری از وقوع جرم، قصد دخالت در زندگی شخصی و اخلاقی افراد جامعه با هدف تجسس در امور آنان را ندارد و از فواید و امتیازات این طرح نیز این بوده که سجام، در بحث تایید گزارش ارسالی به صورت فوری موضوعات بررسی و به معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه ارسال که بلافاصله پیگیری های قانونی لازم انجام و نتایج آن به سمع و نظر عموم جامعه خواهد رسید.

وی در پاسخ به سوالی با موضوع حراست از محصولات کشاورزی، افزود: ما طی نامه ای به جهاد کشاورزی نیز اعلام داشتیم که در راستای صیانت و حفظ حقوق عامه و به منظور پیگیری های لازم از وقوع جرم به خصوص با توجه به فصل برداشت محصولات کشاورزی توسط باغداران شهرستان و با هدف کاهش سرقت از مزارع و باغات و تولید محصولات کشاورزی باید نصب تجهیزات و دوربین های مدار بسته و با کیفیت، نگهبانان آموزش دیده و تجهیز تیم اطفاء حریق و روشنایی لازم در ساعات شبانه روز صورت گیرد.

با پدیده سگ گردانی در دامغان برخورد می شود

نماینده مدعی العموم در دامغان همچنین از برخورد با شیوع پدیده نوین و نا متعارف سگ گردانی در کشور و دریافت برخی گزارش و مشاهدات از وجود این پدیده در دامغان خبر داد و افزود: به منظور جلوگیری از رواج این پدیده و حفظ و صیانت از حقوق عامه که ارتکاب آن وفق مقرارات و قوانین جاری تهدید علیه بهداشت عمومی، اخلال در نظم و سلب آسایش عمومی و ارتکاب فعل حرام تلقی می شود اقدام خواهد شد.

گلی همچنین از اجرای طرحی در ییلاقات دامغان در مبارزه با بدحجابی خبر داد و بیان داشت: حسب گزارش واصله و کثرت مراجعه مسافران در استفاده از مجموعه مذهبی، فرهنگی و تاریخی چشمه علی متاسفانه بعضا مشاهده شده که بانوان اقدام به شنا در مجموعه چشمه و استخر کرده که این اقدام کاملا خلاف موازین شرعی و قانونی است و موجب جریحه دار شدن عفت عمومی و جرم محسوب می شود.

وی بیان کرد: از کلانتری ۱۷ دیباج خواسته شد در صورت مشاهده با جدیت کامل و به محض دریافت گزارش یا مشاهده موارد سریعا وفق مقرارات با جرائم مشهود اقدام و نسبت به اعزام تحت الحفظ نامبرده در اوقات اداری اقدام و در ساعات غیر اداری با قاضی کشیک هماهنگی به عمل آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار