اعضای شورای شهر مهم‌ترین نقش را در اعتلای آن شهر دارند اما شهر ایوان درگیر روایتی ناتمام از اختلافات داخلی و سیاسی‌بازی اعضای شورای شهر شده به طوری که اختلافات بر سر انتخاب شهردار آینده‌ای روشن را به نمایش نمی‌‌گذارد.
کد خبر: ۵۰۳۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶ 04 October 2017
به گزارش تابناک ایلام؛بین اعضای شورای شهر ایوان بر سر انتخاب شهردار اختلاف است گویی همدلی عنصری فراموش شده در شورای شهر است. در قانون اساسی کشورمان شوراها در چارچوب تحقق اصل عدم تمرکز اداری گامی در جهت توسعه سهم مشارکت مردم در نظام اجرایی جامعه محسوب می شوند و بر اساس آن بخشی از امور اداری استان ها، شهرستان ها، بخش ها و روستاها به مردم واگذار می شود.
 
در این سیستم مردم با انتخاب نمایندگانی برای انجام بخشی از امور اجرایی جامعه با اختیارات تعریف شده قانونی، در اداره امور محل خود مشارکتی عینی خواهند داشت.
 
از این منظر شوراها باعث افزایش نقش مشارکت مردم در اداره امور می شوند؛ این مشارکت از یک سو سبب افزایش احساس مسئولیت بیشتر در بین مردم می شود و از سوی دیگر موجب ظهور خلاقیت ها و ابتکارات افراد در اداره امور حتی در کوچکترین واحدهای اجتماعی در سطح روستاها و محلات می شود.
 
اعضای شورای شهر مهم‌ترین نقش را در اعتلای آن شهر دارند اما شهر ایوان درگیر روایتی ناتمام از اختلافات داخلی و سیاسی‌بازی اعضای شورای شهر شده به طوری که اختلافات بر سر انتخاب شهردار آینده‌ای روشن را به نمایش نمی‌‌گذارد.  
 
در انتخابات شورای شهر، مردم ایوان  به امید اینکه اعضای جدید منافع عمومی را قربانی منفعت عده‌ای یا جریانی خاص نکنند و در مسیر توسعه گام بردارند پای صندوق رأی حاضر شدند و تعدادی از افراد جدید را برای هدایت مدیریت شهری انتخاب کردند اما عدم هماهنگی و همدلی برای انتخاب شهردار مهر تأییدی بر سامان نیافتن این نهاد و دور شدن از مسیر توسعه است.
 
به طور قطع اختلافات میان اعضای شورای شهر، منفعت‌طلبی شخصی و جناح‌بازی سیاسی نه‌تنها آینده‌ای روشن را برای خود شورا رقم نمی‌زند بلکه مردم را نیز از حقوق قانونی خود محروم می‌کند و دید آنها را بیش از پیش نسبت به شورای شهر و وظایف آن مبهم می‌کند،چرا که با وجود گذشت چندین ماه . برگزاری جلسات رسمی و غیر رسمی خبر ها حاکی از اختلاف شدید بین اعضای شورای شهر بر سر انتخاب شهردار است.
 
در این راستا تعدادی از همشهریان انتظارات و گلایه‌های خود را از شورای شهر با خبرنگارجویزر در میان گذاشتند که در ادامه به آن پرداخته می‌شود.
 
یکی از شهروندان ایوانی با بیان اینکه فضای شهر از جمله امکانات و بافت شهری طی سالهای طولانی هیچگونه تغییر نداشته است عنوان کرد: بسیاری از شهرهای کشور با وجود اینکه از کمترین منابع خدادادی بهره‌مند هستند دارای امکانات و مراکز تفریحی بی‌نظیری هستند .
 
وی اظهار کرد : متاسفانه چند وقتی است شایعات و خبرهای زیادی در محافل و فضای مجازی منتشر می شود که دال بر انتخاب گزینه های مختلف برای تصدی شهرداری است اما هنوز هیچکدم از این شایعات به واقعیت نپیوسته است؛وخبر ها حاکی از اختلافی بین اعضای شورای شهر یرسر انتخاب شهردار می باشد.
 
وی افزود : اختلاف شوراها درانتخاب شهردار  به صلاح مردم نیست و نباید جنجال ها و اختلافات سلیقه ای جای عمل به وظایف قانونی را بگیرد و لازم است با انتخاب یک شهردار که به فکر حل مشکلات شهری باشد وهرچه سریعتر به این اختلافات پایان دهند.
 
در پایان امید است که اعضای شورای شهر ایوان با یک همدلی واتحاد بدور از متاثر کردن منافع شخصی و سیاسی با یک انتخاب اصلح شهردار شهر ایوان را انتخاب نمایند چرا که مردم با حضورحداکثری در پای صندوق های رای به شورا اعتماد کردند و شورا هم موظف است این اعتماد را پباسخ دهند./م
جویزر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار