مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان:
مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان، از راه اندازی کتابخانه سیار روستایی در جنت آباد ایوان کی خبر داد و گفت: این کتابخانه سه روستا را تحت پوشش قرار می دهد.
کد خبر: ۵۱۰۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶ 18 October 2017

به گزارش تابناک سمنان، مهدی جمال در گفتگو با خبرنگار مهر، از افتتاح کتابخانه روستایی ایوان کی پس از کتابخانه روستایی افتر سرخه در یکماه اخیر خبر داد و بیان کرد: این کتابخانه روز گذشته با حضور مسئولان کانون پرورش فکری، آموزش و پرورش، نهاد کتابخانه ها، اعضای شورای اسلامی و دهیار جنت آباد و خانواده دانش آموزان این روستا افتتاح شد تا سه روستا و بیش از ۱۵۰ کودک تحت پوشش این کتابخانه قرار گیرند.

وی افزود: افتتاح این کتابخانه در راستای اجرای طرح باران مهر در دبستان فضیلت روستای جنت‌آباد صورت گرفت تا شاهد افتتاح دومین کتابخانه سیار روستایی در یکماه اخیر در غرب استان سمنان باشیم.

ترویج فرهنگ کتابخوانی هدف کتابخانه سیار روستایی

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان، اجرای طرح کتابخانه سیار روستایی را دستاوردی فرهنگی دانست و بیان کرد: هدف این طرح روستاهای محرومی هستند که می توانند برای روستاهای اطراف نیز، مرکزیت داشته باشند تا بتوانیم در راستای ترویج فرهنگ مطالعه عمومی بین نونهالان و نوچوانان روستانشین، اقدامات خوبی را صورت دهیم.

جمال بیان کرد: فرهنگ مطالعه امروز جز در سایه مجاورت نونهالان با کتاب میسر نیست و این کتابخانه های سیار، قصد دارند تا کتاب را به میان کودکان ببرند.

وی افزود: برنامه‌های متعددی مانند مسابقه طناب‌کشی، کارگاه نقاشی ویژه والدین و دانش‌آموزان دبستان ها، معرفی کتاب، قصه‌گویی، امانت کتاب و...در زمره برنامه های کتابخانه سیار روستایی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار