نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی بابیان اینکه ریل‌گذاری در حوزه فرهنگ ضعیف است گفت: برای شناسایی آسیب‌های اجتماعی و رفع آن نیازمند کار زیربنایی با پشتوانه قوی هستیم.
کد خبر: ۵۱۴۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰ 25 October 2017
حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی بعدازظهر سه‌شنبه در دیدار با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور که در بجنورد انجام شد، اظهار کرد: درزمینهٔ شناسایی آسیب‌های اجتماعی و برنامه‌ریزی در جهت کاهش و رفع آن باید کانون‌های فعال فرهنگی اقدامات میدانی و عملیاتی انجام دهند.

حجت‌الاسلام یعقوبی با تأکید بر اینکه با اقدامات مقطعی نمی‌توان مشکلات را ریشه‌یابی و حل کرد، گفت: یکی از آسیب‌ها در حوزه فرهنگ، نبود ریل‌گذاری مناسب است.

وی تصریح کرد: تمرکز، مدیریت و محور اصلی در برنامه‌ها مشخص نیست و گاهی بودجه برای مسائل فرهنگی ازجمله مقابله با جنگ نرم و غیره به فراموشی سپرده می‌شود.

وی بابیان اینکه شناخت درد، نیمی از درمان است، اظهار کرد: آسیب‌شناسی مقدمه آسیب زدایی است و تا زمانی که نسبت به آسیب‌هایی که محیط پیرامونی ما را فراگرفته است، شناخت پیدا نکنیم، قادر به حل آن نخواهیم بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با تأکید بر اینکه فرهنگ آسیب‌شناسی در جامعه ما نهادینه نشده است، عنوان کرد: در این حوزه مسئولان به‌جای عملکرد، آمار می‌دهند اما آمارها مشکل را حل نمی‌کند و اقدام عملی باید از یک نقطه‌ای شروع شود.

حجت‌الاسلام یعقوبی تصریح کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی و جلوگیری از بروز آن، به‌تنهایی تحقق‌ناپذیر است و پشتیبانی و همت تمام مسئولان و نهادهای فرهنگی را می‌طلبد.

وی با اشاره به اینکه هر چه زمان به جلوتر می‌رود، آسیب‌های اجتماعی نیز شکل جدیدتری به خود گرفته و به‌روزتر می‌شوند، اظهار کرد: امروز رخنه‌های بیگانگان و رخوت دوستان دو مشکل اساسی پیش روی ماست.

وی بابیان اینکه امروز در برخی نیروهای خودی سستی می‌بینیم، عنوان کرد: روحیه انقلابی باید حفظ شود و از طریق بازخوانی انقلاب و پیام‌های آن باید درزمینهٔ حذف پدیده‌های شوم و رذایل در جامعه یک حرکت مداوم تشکیل داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار