معاون استاندار:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری سمنان گفت : توسعه تعاونی ها برای کاهش معضل بیکاری و افزایش روزافزون تحقق عدالت اجتماعی در این استان ضروری است.
کد خبر: ۵۱۴۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰ 25 October 2017
به گزارش تابناک سمنان، محمد همتیان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان این که 40 درصد از تعاونی های این استان در بخش کشاورزی فعال است ، افزود : تعاونی های روستایی و کشاورزی در افزایش توسعه روستایی و تحقق عدالت اجتماعی در جامعه بسیار تاثیرگذار است.


وی با اشاره به این که 17 هزار و 35 نفر در تعاونی های این استان فعالیت دارند ، اظهار داشت : این تعداد افراد 20 درصد از کل جمعیت شاغلین در بخش خصوصی استان را شامل می شوند.

وی خاطرنشان کرد : در استان سمنان هزار و 156 تعاونی فعال وجود دارد که این مقدار 1.1 دهم درصد از کل تعاونی های کشوراست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری سمنان احیا تعاونی های دانش بنیان و توسعه و عمران را از برنامه اولویت دار در استان برشمرد و اضافه کرد : در دولت تدبیر و امید اقدامات بسیار ارزشمندی برای احیا تعاونی های از این دست برای افزایش اشتغال در سمنان انجام شده است.

همتیان ادامه داد : فرهنگ سازی و افزایش آگاهی مردم نسبت به تعاونی ها ، حمایت های مالی و اجرای اصل 44 قانون اساسی در رابطه توجه بیش از پیش به تعاونی ها از برنامه های اساسی در افزایش توانمندی تعاونی در سمنان است.
وی ادامه داد : دستکم 120 هزار دانشجو در استان سمنان به تحصیل مشغولند که می توان با توانمند سازی پارک های علم و فناوری و سازمان دهی تعاونی ها در دانشگاه ها ، اشتغال پایدار برای اقشار تحصیل کرده براساس رشته تحصیلی آن ها ایجاد کرد.

همتیان تصریح کرد : تعاونی ها در پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مناطقی از استان که جمعیت زیاد و درآمد کمی وجود دارد، می تواند در افزایش اشتغال پایدار تاثیرگذار باشد.

به گزارش ایرنا، 65 درصد جمعیت استان سمنان مشمول قانون کار و تامین اجتماعی است و سهم اشتغال استان سمنان در بخش خدمات حدود 48 درصد، در بخش صنعت و معدن حدود37 درصد و در کشاورزی حدود 15درصد است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار