استاندار سمنان:
استاندارسمنان با تاکید بر اینکه دامنه آموزش‌ها در پدافند غیر عامل باید گسترش یابد، گفت: آموزش عمومی پدافند غیرعامل در همه بخش‌های استان برنامه‌ریزی شود.
کد خبر: ۵۱۵۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱ 28 October 2017

به گزارش تابناک سمنان، محمد رضا خباز صبح شنبه در رزمایش پدافند غیرعامل استان سمنان به میزبانی دبیرستان کوثر سمنان با بیان اینکه آموزش پدافند غیرعامل به همه بخش هایاستانباید برنامه ریزی شود، ابراز داشت: ارائه آموزش در مواجهه با بحران ها به همه اقشار مختلف جامعه، خسارت های جانی و مالی را تا حد بسیاری کاهش می دهد.

محمد رضا خباز - کراپ‌شده

وی با بیان اینکه فقدان کار علمی به صورت جمعی در کشور کاملا احساس می شود، افزود: جهانی که در آن زندگی می کنیم مملو از حوادث غیر مترقبه است که هر لحظه اتفاق می افتد لذا باید در هر لحظه آمادگی لازم برای مقابله با انواع حادثهرا داشته باشیم.

استاندار سمنان بابیان اینکه آموزش پدافند غیرعامل برای دانش آموزان،اولیا و همه شهروندان امری ضروری و حتمی است، ابراز داشت: باید در پدافند غیرعامل دامنه آموزش ها افزایش یابد واگر اتفاقی رخ دهد جوانان ها باید وارد کار شده و با نجات جان انسان ها زندگی جدید را بسازند بنابراین اگر روحیه آموزش و همکاری در بین دانش آموزان تقویت نشود در روز حادثه دچار مشکل خواهند شد.

خباز با بیان اینکه انسان دور اندیش خود را برای مقابله باانواع اتفاقات آماده می کند و این امری عقلی است، تصریح کرد: تمرین ها انسان را قوی می کند لذا باید این شرایط به کل افراد جامعه تعمیم داده شود.

وی اولین مسئله مهم در صورت بروز حادثه را حفظ خونسردی عنوان کرد و افزود: دستپاچگی در مواقع بحران نه تنها موثر نیست بلکه همه آموزش ها را نیز تحت شعاع قرار می دهد لذا باید نحوه صحیح آرامش در مواجه با حوادث نیز به دانش آموزان و افراد جامعه آموزش داده شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار