استاندار ایلام وچالشهای مدیریتی پیش رو
ازاینرو به موازات این امتیازات ،انتظار ازایشان در مواجهه با دیگر موضوعات استان ،مخصوصا در خصوص واگذاری مناصب حساس وحیاتی استان می رود ،انتظار زیادی نیست . بلکه انتظاری برآمده از شناخت ودرک مقتضیات زمان ومکان بوده که می تواند با درک صحیح از شرایط وفاکتورهای دخیل در تحقق برنامه های توسعه محور استان ، منجر به اتحاذ تصمیمی شود که هم خیر وصلاح مردم استان درآن لحاظ شود و هم اینکه به مصلحت نظام ودولت منجر شود.
کد خبر: ۵۴۳۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۰ 25 December 2017

تابناک ایلام::استان  ایلام با دارا بودن بیش از   430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق، از اهمیت سوق الجیشی ویژه ای برخوردار است .یکی از موضوعات مهمی که همواره  در خصوص مناطق مرزی مطرح  بوده و به درجه اهمیت آن افزوده، امنیت این مناطق ،حفظ وایجاد امنیت پایدار مناطق واقع در نوار مرزی با برنامه ریزی در ست ،اصولی و منطقی ست.

از اینرو پست معاونت سیاسی و امینتی استانداری ایلام ، یکی از مناصب مهمی است که طیف گسترده ای از موضوعات و  برنامه های در هم آمیخته سیاسی ،مدیریت سیاسی ،احزاب و مهمتراز همه اینها مقوله  امنیت را در زیر چتر وظایف واختیارات خود قرار داده است.

شخصی که قراراست سکان این جایگاه مهم را در دست بگیرد، باید  از همه مولفه های مورد نیاز ومرتبط با این جایگاه نظیر تجربه وتخصص ،مدیریت اجرایی وسیاسی ،آشنایی با احزاب وجریانات سیاسی و در صدر همه اینها ،آشنایی واشرافیت با مقوله امنیت خصوصا امنیت متفاوت مناطق مرزی برخوردار باشد.

نگاه به این منصب وجایگاه مهم نیز باید متفاوت تر از دیگر جایگاهها باشد ،این تلقی که جایگاه سیاسی و امنیتی یک استان مرزی مثل ایلام نیز همانند سایر مناصب مدیریتی باید بصورت صرف متاثر از بازیهای سیاسی وتوام با سهم خواهی های ناشی از آن انتخاب شود  ،تلقی نادرستی است  که بی تفاوتی به آن می تواند صدمات وآسیبهای فراوانی ر ابرای  استان وحتی کشور بدنبال داشته باشد.

(البته طرح این موضوع بمعنای نفی دیدگاه سیاسی وعدم همراهی  این معاونت با فکر ومشی سیاسی دولت نیست بلکه مراد این است که  این موضوع باید  در کنار سایر مولفه های تخصصی ومدیریتی لحاظ شود).

حقیقا علیرغم اینکه کمتر از سه ماه از حضور سلیمانی دشتکی در راس عالی ترین مقام اجرایی وسیاسی استان ایلام می گذرد ،باید اعتراف نمود که در مقوله شناخت مزیت ها ونکات ضعف وقوت ، خلقیات و مشی سیاسی ،اجتماعی وفرهنگی مردم استان، جلوتر از زمان حرکت کرده وبه درک درستی از این موضوعات رسیده است.

شناخت وآگاهی سلیمانی دشتکی از موضوعات مختلف با تکیه بر تجربیات پیشین وی،حرکت ایشان در مدار توسعه وپیشرفت واعمال مدیریت بر مبنای اصول علمی ،حرکت قابل قبولی است ،هر چند زمان سپری شده فرصتی کافی برای قضاوت و خروجی عملکرد وی نیست، اما باید گفت که نمره ایشان در تعامل با نخبگان ،فعالین سیاسی و اجتماعی ومهمتر از همه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نمره مناسبی است که در صورت تداوم می تواند به بهترین وجه آینده استان را تحت تاثیر قراردهد،بازهم تاکید می کنم که بایدصبر کرد و قضاوت وارزیابی نهایی عملکرد وخروجی ایشان را به آینده موکول کرد.

ازاینرو به موازات این امتیازات ،انتظاری که  ازایشان در مواجهه با دیگر موضوعات استان  ،مخصوصا  در راستای واگذاری  مناصب حساس وحیاتی استان می رود ،انتظار زیادی نیست . بلکه انتظاری برآمده از شناخت ودرک مقتضیات زمان ومکان بوده که می تواند با درک صحیح از شرایط وفاکتورهای  دخیل در تحقق برنامه های توسعه محور استان ، منجر به اتحاذ تصمیمی شود که هم خیر وصلاح مردم استان  درآن لحاظ شود و هم اینکه به مصلحت نظام ودولت منجر شود.

همه ما ونخبگان سیاسی واجتماعی ورسانه ای استان ،تلاشهای استاندار با اصالت ایلام در طول مدت فوق را به عینه شاهدیم ،این راهم می دانیم دلسوزی استاندار در راستای توسعه وپیشرفت استان و رفع معضلات آن اگر بیشتر از ما ایلامیها نباشد ،کمتر هم نیست . نمود این ادعا را می توان در تلاشها ورایزنی های ایشان با مقامات ارشد کشور شاهد بود. بنابراین بنای همه ما ،تعامل وهمراهی با استاندار وتیم مدیریتی ایشان برای تحقق آمال و آرزوهای دیرینه این مردم است.

بنابراین انتظار می رود جناب آقای استاندار تصمیمات خود را همطراز با توانایی ها ودغدغه های خود برای آینده استان ایلام اتخاذ نمایند . اگرچه احترام به تصمیمات ایشان در زمینه مناصب مدیریتی بر همه لازم است ،اما واگذاری معاونت مهم وحساس سیاسی وامینتی در استان مرزی ایلام به فردی که بالاترین روزمه کاری وی فرمانداری کوچکترین وکم اهمیت ترین شهرستان کشور بوده چندان به صلاح نبوده وقطعا چنین فردی توانایی فایق آمدن بر مسایل سیاسی ومهمتراز همه چالش های امنیتی احتمالی در مرزها را ندارد.

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
حژمت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
جای بسی خوشحالیست که عده ای از جوانان این مرز و بوم بر سر چینش مناصب استانداری استانشان، بسیار حساس و دلمشغول هستند. کاش این جوانان نخبه نظری به تحمیل خیل عظیمی از مدیران از سوی نمایندگان مجلس؛ هم داشته باشند. افرادی که صرفاً برای برآورده ساختن خواسته های نمایندگان محترم با اهرم فشار بر وزراء منصوب می شود.
بسیار خوشحال می شوم که در این استان از ابتدا مستضعف، نخبگان اقتصادی داشتیم تا سیاسی.
در حال حاضر آنچه که استان ما به آن احتیاج دارد؛ افرادیست که منجر به شکوفایی استعداد جوانان در حیطه کار و اشتغال شوند. ضمناً معاون سیاسی هم مانند دیگر افراد تابع وظایف و مسئولیتهای ابلاغی از وزارتخانه است و مردم ما شاهد بودند که مسئولیت در این استان صرفاً سکوی پرتاب بوده است و ایلام یک کلاس آموزشی بوده است.
ایلامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
مخصوصا مدیرکل میراث فرهگی ،صنایع دستی و گردشگری ..باید کسی باشد که اقتدار .باسواد و نقد پذیر باشد بدور از هرگونه تعصب قومی قبیله ای که متاسفانه مدیرکل حال حاضر بدور از همه این صفات هستش و بدتر از آن استفاده از کارشناسان و معاونتهای بیسواد و ضعیف که سازمان رو به خرابه تبدیل کرده اند....تورو به خون شهدا زودتر فکری به حال این خرابه بکنید
بهنام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
درود بر مدیر مسئول شایسته و شجاع تابناک،،،که با اشارات دقیق و.بیان شیوای خود در ارائه مطالب و مقاله های وزین و راهبردی و به موقع راهگشای مدیران ارشد استان برای جبران عقب ماندگی های استان و تاباندن نور در مسیرهای آینده استان هستند هستند و.جای توجه و.تقدیر دارد،،،بله انتخاب معاون سیاسی امنیتی استانداری نقش بسیار مهمی در توسعه همه جانبه استان دارند و امید که با انتخاب فردی لایق و اصلح بتوانند گام مهم دیگری در راستای انتخاب مدیران توانمند و.کارکشته و دلسوز بردارند،،چرا که این جایگاه در ارتباط مستقیم با انتخاب فرمانداران و بخشداران آینده دارند که در واقع باز هم بعنوان نیروهای پیشرو در سطح شهرستانها و بخشها در ارتباط مستقیم قرار میگیرد،میتوانند از افراد واجد شرایط و کارآزموده بویژه در سطح فرمانداریها برای این مهم استفاده نمایند،،نه اینکه همانند برخی دولتها این مناصب را به افرادی فاقد تجربه و تخصص لازم و یا تحمیلی از سایر نهادها و.صرفا بر اساس رانت جویی و سهم خواهی های ستادهای انتخاباتی باشد،،،که خوشبختانه رویه استاندار جدید جناب سلیمانی ،قاطع و.جدی و بر خلاف رویه های پیشین میباشد،،تا باد چنین بادا...درود
یمین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
درودت باد جناب اسدی
شهرستان ایوان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
سلام ودرود خدا بر مدیر شجاع و مردمی برادر عزیزم جناب اقای اسدی
فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
متاسفانه دردولت دوم آقای روحانی شاهد استفاده ازافراد ناتوان ونالایق وتداوم مدیریت همین قسم افرادازدولت قبلش هستیم به ویژه درشهرستانهای ایلام
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار