معاون مرکز پیوند و فراهم‌آوری اعضای دانشگاه جندی شاپور اهواز از اهدای عضو یک جوان مرگ مغزی ایذه‌ای به بیماران نیازمند خبر داد.
کد خبر: ۵۴۳۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸ 26 December 2017

 

دکتر عباس چنانه اظهار کرد: "محمد محمودی" 20 ساله اهل ایذه بر اثر سانحه تصادف به کما رفته بود که متأسفانه مرگ مغزی وی با تشخیص پزشکان محرز و با رضایت خانواده محمودی ، عمل اهدای اعضای این جوان به بیماران نیازمند، امروز در اتاق عمل پیوند بیمارستان گلستان انجام شد.

وی افزود: دو کلیه و کبد این جوان ایذه‌ای به دو جوان اهل خرمشهر و اهواز پیوند شد و کبد وی نیز جهت پیوند به بیمارستان نمازی شیراز انتقال یافت.

معاون مرکز پیوند و فراهم‌آوری اعضای دانشگاه جندی شاپور اهواز ادامه داد: زنده‌یاد "محمد محمودی" سرباز پادگان سپاه در مسیر اتوبان بقایی اهواز بود که پس از خارج شدن از پادگان در اثر تصادف دچار آسیب‌دیدگی شدید و پس از آن مرگ مغزی شده بود.

چنانه گفت: مرگ مغزی این بیمار در روز اول دی‌ماه تشخیص داده شد و پس از دو روز به خانواده وی اعلام شد که فرزندشان مرگ مغزی شده است.

وی افزود: خانواده این جوان اهل ایذه نیز سریعا به اهدای اعضا رضایت دادند که صبح امروز عمل پیوند انجام شد.

پدر محمد: زمان مرگ مغزی زمان اهدای عضو است

همچنین قلی محمودی پدر مرحوم محمد محمودی با اشاره به نحوه مرگ فرزند خود، به ایسنا گفت: پسرم سرباز پادگان سپاه بود و پس از تحویل پست خود در خارج از پادگان و در جاده بقایی با یک خودروی سواری تصادف می‌کند.

وی ادامه داد: در شهرستان بودم که در تماسی تلفنی خبر تصادف فرزندم را به من دادند. بعد هم گفتند که پسرم دچار مرگ مغزی شده و شرایط اهدای عضو را دارد. من هم با اهدای اعضای پسرم موافقت کردم. محمد را خدا به ما داد و خدا هم از ما گرفت. پس حرفی نبود.

محمودی افزود: همسرم مخالفت زیادی با اهدای عضو محمد داشت اما وقتی به همسرم گفتم که خداوند محمد را از ما گرفته اما در ازای آن حداقل چهار نفر دیگر می‌توانند زندگی کنند موافق اهدای اعضای محمد شد. از خدا می‌خواهم هیچ خانواده‌ای داغدار فرزند خود نشود اما به نظرم زمان مرگ مغزی زمان اهدای عضو است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: اهدا عضو
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار