رئیس تبلیغات اسلامی مهدی‌شهر:
رئیس تبلیغات اسلامی مهدی‌شهر از برگزاری مراسم محوری ۱۰ شب ۱۰ مسجد به مناسبت دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۵۵۷۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴ 27 January 2018

به گزارش تابناک سمنان، حجت‌الاسلام مصطفی تقوی در دیدار صبح شنبه خود با فرماندار مهدی‌شهر به میزبانی دفتر وی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های کمیته مساجد و قرآنی دهه فجر که اداره تبلیغات اسلامی مسئولیت آن را بر عهده دارد، تأکید کرد: یکی از محوری‌ترین برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر که توسط این کمیته برنامه‌ریزی‌شده ۱۰ شب ۱۰ مسجد است که فضایی معنوی همراه با تلاوت قرآن کریم را به میان مردم می‌برد.

مصطفی تقوی - کراپ‌شده

وی افزود: تشکیل جلسات ختم قرآن کریم در مساجد و نثار ثواب قرائت قرآن به روح پرفتوح امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌های کمیته قرآنی و مساجد دهه فجر مهدی‌شهر محسوب می‌شود.

محفل انس با قرآن در مهدیشهر برگزار می شود

رئیس کمیته قرآنی و مساجد ستاد دهه فجر مهدی‌شهر همچنین از پیش‌بینی برگزاری محافل قرآنی موسوم به محفل انس با قرآن در ایام‌الله دهه فجر خبر داد و تأکید کرد: این برنامه در صورت هماهنگی برای حضور قاریان ممتاز و بین‌المللی کشوری و بومی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

تقوی با تأکید بر اینکه مسجد و مردم محورهای برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر خواهند بود، گفت: برپایی شب‌های خاطره و شعر در مساجد محوری و نقش‌آفرینی در شکل‌گیری انقلاب نیز در ایام‌الله دهه فجر برنامه‌ریزی‌شده است.

وی افزود: فعالیت شبکه مبلغان در مساجد به‌ویژه مساجد مناطق محروم و روستایی به همت سازمان تبلیغات اسلامی و برنامه‌ریزی لازم به‌منظور برپایی نماز جماعت ظهر و عصر روز ۲۲ بهمن با همکاری دستگاه‌های عضو کمیته نیز در دستور کار کمیته قرآنی و مساجد دهه فجر مهدی‌شهر قرار دارد.

نمایشگاه دهه فجر برپا می شود

رئیس تبلیغات اسلامی مهدی‌شهر گفت: استفاده از ظرفیت پایگاه‌های اطلاع‌رسانی تحت پوشش دستگاه‌های عضو کمیته مساجد در راستای اطلاع‌رسانی برنامه‌های شاخص مساجد و برپایی نمایشگاه‌های مختلف فرهنگی هنری ازجمله نمایشگاه‌های کتاب در جوار مساجد با همکاری تمامی دستگاه‌های عضو با موضوعاتی نظیر انقلاب، عفاف و حجاب، بصیرت، بیداری اسلامی، جنگ نرم، سبک زندگی از دیگر برنامه‌های کمیته قرآنی و مساجد تبلیغات اسلامی مهدی‌شهر است.

تقوی با تأکید بر اینکه برپایی غرفه‌های فرهنگی و دینی در مسیرهای راهپیمایی با بهره‌مندی از ظرفیت تشکل‌های مردمی وابسته به مساجد نیز در ایام‌الله دهه فجر تدارک دیده‌شده است، بیان داشت: توزیع اقلام تبلیغی در سطح مسیرهای راهپیمایی، حضور جدی و مؤثر در برنامه میهمانی لاله‌ها (اولین پنجشنبه دهه مبارک فجر)، برنامه‌ریزی لازم به‌منظور حضور گسترده ائمه جماعات به همراه اصحاب مسجد در مراسم ۱۲ و ۲۲ بهمن تمرکز جدی بر روی بازخوانی وصیت‌نامه حضرت امام راحل در قالب نشست‌های تخصصی و برگزاری مسابقات از دیگر برنامه‌های ستاد قرآنی دهه فجر هستند.

وی افزود: استفاده از فضای مجازی و سامانه‌های پیامکی برای برگزاری مسابقات و انعکاس محتوای مناسب با ایام‌الله دهه فجر، معرفی مساجدی که پایگاه انقلاب و نقش‌آفرین بوده‌اند از طریق رسانه‌ها و تمرکز برخی برنامه‌ها در این مساجد، توجه ویژه به اجرای برنامه‌های مشترک با رویکرد تقویت وحدت بین مسلمانان و تجلیل از نخبگان مساجد در ایام‌الله دهه فجر نیز صورت خواهد گرفت.

آذین بندی مساجد در دهه فجر

رئیس کمیته قرآنی ستاد دهه فجر با تأکید بااینکه آذین‌بندی مساجد با همکاری اصحاب مسجد و شهرداری‌ها نیز صورت گرفته است، تأکید کرد: دیدار با خانواده معظم شهدا و تجلیل از ایشان به‌خصوص شهدای انقلاب اسلامی نیز در برنامه‌های دهه فجر مهدی‌شهر گنجانده‌شده است.

تقوی از برگزاری گردهمایی فعالان مساجد، ائمه جماعات، هیئات امنا، مدیران کانون‌ها، فرماندهان پایگاه‌ها و ... قبل و در طول ایام‌الله دهه فجر نیز خبر داد و گفت: مسابقات کتاب‌خوانی با موضوعات مرتبط با ایام‌الله دهه فجر، اجرای گروه‌های سرود مساجد در برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی و برگزاری مسابقات ورزشی در رشته‌های مختلف با حضور ورزشکاران مساجد در کنار برگزاری مسابقات و نمایشگاه‌های هنری در سطح مساجد از دیگر برنامه‌های این ایام هستند.

وی افزود: برگزاری اردوهای فرهنگی تفریحی ازجمله بازدید از موزه عبرت، برپایی نمایشگاه‌های دستاوردهای انقلاب اسلامی و همچنین روزنامه‌ها و مستندات مرتبط با فجر ۵۷، برگزاری مسابقات وبلاگ نویسی با موضوعات انقلاب اسلامی، برگزاری مسابقه نشریات دیواری و تولید نشریات مکتوب و الکترونیکی و حضور مسئولان استان و شهرستان در مساجد باهدف بررسی مشکلات محلات و تلاش برای رفع مشکلات نیز در ایام دهه فجر برنامه‌ریزی‌شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار