مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: 9 طرح حوزه دامپزشکی استان با بیش از 250 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و پیش‌بینی اشتغال 248 نفر در دهه فجر سال 96 به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۵۵۸۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸ 29 January 2018

به گزارش تابناک سمنان، محمد سعیدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این 9 طرح در بخش های تولید، زیرساخت و داروخانه در شهرستان های سمنان، دامغان، گرمسار، ایوانکی، سرخه و دامغان با اعتباری بالغ بر 257 میلیارد و 860 میلیون ریال و اشتغالزایی 122 نفر به طور مستقیم و 126 نفر به طور غیرمستقیم پیش‌بینی شده است.


سعیدی گفت: خط تولید آنزیمیت شرکت افرند توسکا در سرخه با 150 میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی با ظرفیت تولید 45 هزارتن در سال آنزیمیت و ایجاد 23 شغل به طور مستقیم و 44 شغل به طور غیرمستقیم افتتاح می‌شود.


مدیرکل دامپزشکی استان سمنان افزود: خط تولید ضدعفونی شرکت رویان دارو در شهرستان سمنان با 30 میلیارد هزینه‌کرد بخش خصوصی با ظرفیت تولید 250 هزار گالن موادضدعفونی در سال و اشتغالزایی مستقیم 20 و غیرمستقیم برای هفت نفر از برنامه‌های افتتاحی دهه فجر امسال است.


وی گفت: شرکت پودرماهی آبنوس پارس در گرمسار با قابلیت کلنگ‌زنی، با سرمایه گذاری 40 میلیارد ریالی بخش خصوصی با ظرفیت تولید سالانه هفت هزار تن پودر ماهی و یکهزار و 500 تن روغن ماهی با ایجاد اشتغال مستقیم برای 45 نفر و اشتغال غیرمستقیم برای 50 نفر از برنامه‌های دهه فجر دامپزشکی استان سمنان است.


سعیدی با اشاره به افتتاح شرکت زرین مهد شیمی در سمنان با 17 میلیارد و 660 میلیون ریال سرمایه بخش خصوصی و ظرفیت تولید یکهزار تن انواع مواد شیمیایی دارویی، گفت: این واحد برای 15 نفر به طور مستقیم و 15 نفر غیرمستقیم شغل ایجاد می کند.


مدیرکل دامپزشکی استان سمنان خاطرنشان کرد: افتتاح سالن اختصاصی توزین و نمونه برداری شرکت تولید داروهای دامی ایران در گرمسار با چهار میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی با ظرفیت تولید 300 تن دارو در سال و اشتغال 15 نفر در دهه فجر 96 در برنامه قرار دارد.


وی گفت: افتتاح انبار قرنطینه شرکت رویان دارو در سمنان با 10 میلیارد ریال سرمایه بخش خصوصی با ظرفیت 400 تن و اشتغال برای پنج نفر نیز برای دهه فجر امسال برنامه‌ریزی شده است.


سعیدی یادآور شد: داروخانه دکتر صدرمغانی در میامی با 2 میلیارد و 800 میلیون ریال سرمایه بخش خصوصی و ایجاد اشتغال برای 2 نفر و داروخانه دکتر هاشمی در دامغان با سه میلیارد ریال سرمایه گذاری و ایجاد شغل برای 2 نفر افتتاح می شود.


وی، افتتاح درمانگاه دکتر سجادی پور در دامغان با 400 میلیون ریال سرمایه بخش خصوصی و اشتغالزایی برای پنج نفر را از دیگر برنامه‌های اداره کل دامپزشکی استان سمنان ویژه دهه فجر امسال عنوان کرد.


مدیرکل دامپزشکی استان سمنان بیان کرد: سرمایه گذاری تمام این طرح ها از سوی بخش خصوصی بوده و کار ساخت تمام طرح ها در سال 1396 بوده است.


استان سمنان با 40 درصد تولید داروهای دامپزشکی کشور، قطب داروسازی دامپزشکی است، و بخش زیادی از تولیدات این حوزه به ویژه گوشت مرغ و تخم مرغ به خارج از استان ارسال می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار