رئیس کمیسیون عمران و حمل‌و نقل شورای اسلامی شهر تهران مطرح کرد:
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه شهروندان به دلیل خرابی‌های مکرر در ناوگان مترو ناراضی هستند، گفت: باید با توجه به اعتباراتی که در این خصوص در نظر گرفته شده است اقدامات بهینه‌ای انجام شود. و انتظار داریم دولت در سال 94 توجه ویژه ایی به این بخش داشته باشد.
کد خبر: ۵۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۱ 20 February 2015

به گزارش مرکز ارتباطات و بین المل شورای اسلامی شهر تهران؛ ، احمد دنیا مالی در یکصد و سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران درباره بودجه شهرداری در سال آینده اظهار داشت: زمانی که شهرداری تهران بودجه را به شورای شهر ارائه داد نشست‌های متفاوتی برگزار شد تا به تعادل بودجه‌ای برسیم که بر اساس برنامه 5 ساله پیش برویم.

وی ادامه داد: امیدواریم دولت در سال آینده کمک ویژه‌ای به بخش مترو داشته باشد چرا که در این بخش با دو مانع اساسی مواجه هستیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه در ساخت‌وساز مشکلی نداریم گفت: نگرانی ما در حوزه ناوگان مترو و تعمیرات آن است.

دنیا مالی خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک میلیون و 200 هزار کیلومتر را طی کرده‌ایم در صورتی که باید هر 750 هزار کیلومتر تغییر اساسی در ناوگان مترو صورت بگیرد. امیدواریم با عنایت به اینکه در برنامه 5 ساله اعتبارات خوبی برای مترو در نظر گرفته شده اقداماتی در ساخت‌ ناوگان داشته باشیم.

وی افزود: شرکت‌های خوبی در تولید ناوگان داریم که باید از ظرفیت‌های آنان استفاده شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: با توجه به اینکه مقرر شده ناوگان مترو به 150 کیلومتر افزایش بنابراین باید سفارش‌های لازم را از امروز به صنایع بدهیم تا با مشکلات عادی و کمبودها مواجه نشویم.

دنیا مالی بیان داشت: با توجه به خرابی‌های مکرر مترو در سال 93 و نارضایتی‌های مردم در این بخش باید یک حرکت متعالی با توجه به منابعی که پیش‌بینی شده است داشته باشیم تا نارضایتی‌ها نیز کمتر شود.

احمد دنیامالی در ادامه جلسه با انتقاد نسبت به فرمت بودجه ارسالی از سوی شهرداری تهران گفت: این درست نیست که 15 هزار برگه بودجه را به صورت چاپی به کمیسیون ها تحویل شود و انتظار داشته باشید، اعضا آن را کارشناسی کنند، بنابراین بهتر است فرمت بودجه را اصلاح کنید و آن را با نرم افزار اکسل به شورا ارائه کنید.

وی در ادامه به موضوع کسری بودجه در برخی از مأموریت ها اشاره کرد و گفت: ما براساس برش سال دوم برنامه پنج ساله شهرداری می بایستی بودجه را با کمک های دولتی 20 هزار و 800 میلیارد تومان برای سال 94 می بستیم، اما با توجه به عدم تحقق دریافت بدهی های دولت، شهرداری لایحه 17 هزار 900 میلیارد تومانی به شورا ارائه کرد و شورای شهر نیز در نهایت با مبلغ 17 هزار 200 میلیارد آن را تصویب کرد.

وی افزود: ما امسال با کسری بودجه 3 هزار 500 میلیارد تومان مواجه هستیم که باید توجه کنیم این کسری را در کدام آیتم ها لحاظ کنیم.

دنیامالی همچنین به دیون شهرداری اشاره کرد و افزود: متأسفانه برخی از واحدهای شهرداری کسورات قانونی (بیمه و مالیات) را که از قراردادها کم می کنند، پرداخت نمی کنند و این پول ها هزینه می شود که این کار خلاف است و باعث می شود شهرداری بدهکار شود. بنابراین باید جلوی این گونه تخلفات گرفته شود تا ما در آینده آیتمی به نام دیون نداشته باشیم.

دنیامالی همچنین از شهرداری تهران بابت رسیدگی به وضعیت بازنشستگان و اختصاص مبلغ 40 میلیارد تومان جهت حق مسکن بازنشستگان تشکر کرد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا در ادامه به موضوع بودجه حمل و نقل پرداخت و گفت: ردیف خرید ناوگان اتوبوسرانی سال 93، مبلغ 300 میلیارد تومان بوده که امسال شهرداری پیشنهاد 145 میلیاردی را به شورا ارائه کرده و در شورا نیز مبلغ 120 میلیارد تومان آن را به تصویب رساند که با توجه به این فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی، مشکل حل نخواهد شد و نمی توانیم نوسازی خاصی انجام دهیم.

وی همچنین با اشاره به توسعه سامانه تندرو اتوبوسرانی گفت: سال گذشته اعتبار این ردیف 40 میلیارد تومان بوده است که امسال 25 میلیارد تومان در نظر گرفته شد ،در صورتی که ما بخواهیم سر فاصله اتوبوس ها را کم کنیم با این ارقام نمی توانیم به اهدافمان برسیم

در ادامه چمران خاطر نشان کرد: این کمبود اعتبارات اجبارا به ما تحمیل شده است  و دولت نیز این مشکل را دارد، من قبول دارم که از برنامه عقب هستیم بنابراین باید به موضوعات اولویت دار بپردازیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار