استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: رشد اعتبارات عمرانی استان در سال جاری ۴ برابر میانگین کشوری است.
کد خبر: ۵۷۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰ 05 July 2015
 قاسم سلیمانی پیش از ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار داشت: اعتبارات در دو فصل استانی و ماده 180 یا توازن منطقه‌ای هستند که در اعتبارات استانی 6.5 درصد نسبت به سال گذشته کسری داشتیم اما در اعتبارات ماده 180 رشد بسیار بالایی داشتیم.

وی با اشاره به اینکه اعتبارت عمرانی و تملک دارایی استان در سال 94 نسبت به سال 93 رشد 45 درصدی داشته است افزود: این مقدار 4 برابر میانگین کشوری است.

استاندار چهارمحال و بختیاری رقم اعتبارات استانی را 75 میلیارد تومان عنوان و بیان کرد: رقم اعتبارات ماده 180، 102 میلیارد تومان است که در سطح ملی به‌وسیله سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و براساس شاخص‌های محرومیت، مساحت، اقتصاد و زیر ساخت‌ها و سایر شاخص‌های فنی توزیع می‌شود.

سلیمانی مجموع اعتبارات استانی و ماده 180 را 177 میلیارد دانست و خاطرنشان کرد: این میزان پارسال 140 میلیارد تومان بود.

وی با اشاره به اینکه توزیع اعتبارات استانی بین شهرستان‌های استان ظرف 10 روز آینده محقق می‌شود، بیان کرد: توزیع اعتبار براساس پروژه‌های فعال در هر شهرستان است که مبلغی تصویب شده دوباره در خود شهرستان‌ها توزیع پروژه‌ای می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مسئولان و مدیران دستگاه‌های استان باید اعتباراتی را که دریافت می‌کنند به موقع هزینه کرده و کار را به پایان سال مالی واگذار نکنند که در این صورت میزان اعتبار سال 94 پروژه‌ها با محدودیت مالی مواجه می‌شود.

سلیمانی با اشاره به اینکه برخی از دامدارن اقدام به اجاره و یا خرید و فروش پروانه بهره‌برداری از چراگاه‌ها و مراتع استان می‌کنند، گفت: این اقدام برابر با تعرض به منابع ملی است.

وی تصریح کرد: اداره منابع طبیعی استان باید مروری بر واگذاری پروانه‌های بهره‌برداری داشته باشد و برای احیای منابع ملی و طبیعی با متخلفان برخورد کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار