امام جمعه سمنان:
به گزارش تابناک ،آیت الله سید محمد شاهچراغی با بیان اینکه رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم در آستانه سال جدید مهم‌ترین مطالبه مردم است افزود: نماز جمعه بهترین تریبون برای تبیین انتقادهای مردمی از دولت و خواسته‌های مسئولان است و این امر به‌مثابه یک پل ارتباطی در راستای رفع مشکلات موجود در جامعه به شمار می‌رود.به
کد خبر: ۵۷۶۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۵ 09 March 2018
به گزارش تابناک سمنان ،آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان، سال‌روز میلاد خجسته حضرت فاطمه‌زهرا (س) را گرامی داشت و روز مادر را به حضرت ولیعصر (عج)، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید و نمازگزاران تبریک گفت و خواستار برگزاری جشنی در مقام و منزلت این بانوی بزرگ‌وار در جای‌جای این استان شد.آیت‌الله شاهچراغی بر ضرورت رسیدگی به مشکلات مردم تأکید کرد و گفت: فشار سنگین اقتصادی بر مردم به‌وضوح دیده می‌شود و امروز که در پایان سال۹۶ هستیم از مسئولان باید بخواهیم بگویند که آیا اقتصاد مقاومتی در کشور پیاده و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی اجراشده است؟ ما در کف جامعه با مردم سروکار داریم و پاسخ این سؤالات قطعاً منفی است.
شاهچراغی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری یادآور شد: عملکرد دولت باید در ارتباط با تحقق شعار سال ارزیابی شود و برای سال آینده و تقویت فعالیت دولت در این راستا اقدامی اساسی انجام شود.
وی عنوان کرد: اشتغال و رونق اقتصادی مهم‌ترین دغدغه مقام معظم رهبری در چند سال گذشته است و تنها راه برای تحقق این امر اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.
نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه فقر به کفر نزدیک‌تر است، به این موضوع که اگر امام جمعه‌ای در خطبه‌های نماز درد مردم را گفت، آیا می‌شود این مهم را به‌عنوان کم‌عقلی و عداوت با دولت پنداشت، گفت: مردم این مهم را خوب می‌دانند و خوب قضاوت می‌کنند.
خطیب نماز جمعه سمنان به 22 اسفند سالروز تأسیس بنیاد شهید و خدمات این نهاد به خانواده شهدا و ایثارگران اشاره کرد و گفت: رسیدگی به این قشر، ارج‌ نهادن به مقام و منزلت شهیدان است.
شاهچراغی در اهمیت اردوهای راهیان نور نیز اظهار داشت: اهمیت این مهم نیز در جایگاه اعتکاف است و بازدید از مناطق هشت سال دفاع مقدس در حفظ ارزش‌های انقلاب و آرمان‌های شهدا تأثیر به‌سزایی دارد.
وی در این ارتباط به سفر رئیس موزه فرانسه و بازدید از موزه شلمچه اشاره کرد و به نقل از وی گفت: تاکنون به زیبایی موزه شلمچه در جایی ندیدم و احساس کردم که شهدا با من سخن می‌گویند و اگر ما در فرانسه چنین موزه‌ای می‌داشتیم، قطعاً همه‌روزه به دیدن و زیارت آنان می‌رفتیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار