مدیرعامل شرکت غله منطقه 4:
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 4 گفت: نان یکی از نیازهای اصلی سبد غذایی خانواده ایرانی است که مصرف قابل توجهی دارد اما فرهنگ سازی مصرف صحیح نان با توجه به ضایعات زیاد نان و دورریز بسیار لازم و ضروری است.
کد خبر: ۵۹۵۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴ 24 April 2018

سیاوش حسین پور اظهار کرد: نان به عنوان کالایی اساسی و ضروری دارای اهمیت ویژه‌ای در سبد مصرفی خانوار‌ها است. نان‌هایی که با آرد کامل و سبوس‌دار تهیه می‌شود، نسبت به نان‌ تهیه شده با آرد سفید به مراتب ارزش غذایی بالاتری دارد و مصرف روزانه آن‌ها مقداری از نیاز روزانه بدن به املاح، پروتئین، فیبر و ویتامین‌ها را تأمین می‌کند.

وی افزود: نان یکی از نیازهای اصلی سبد غذایی خانواده ایرانی است که مصرف قابل توجهی دارد اما به فرهنگ سازی مصرف صحیح نان با توجه به ضایعات زیاد نان و دور ریز بسیار لازم و ضروری است.

حسین پور با اشاره به مصرف بالای گندم در استان تصریح کرد: این دانه با مصرف سرانه حدود 90 کیلوگرم در سال، سهمی مهم در تامین غذای مردم استان دارد. همچنین با توجه به این نکته که گندم به‌ طور میانگین 40 تا 50 درصد از کالری و نیمی از پروتئین موردنیاز مردم را تامین می‌کند، جزء انفکاک ‌ناپذیر محصول خوراکی مصرفی مردم در طول روز است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 4 با تاکید بر این‌که فرهنگ سازی برای مصرف نان یک ضرورت اجتناب ناپذیر است، گفت: فرهنگ سازی، رقابت بین آزادپزها، آموزش نانوایان و نظارت مستمر بر عملکرد آن‌ها می‌تواند ما را به شرایطی برساند که ضایعات نان به حداقل برسد.

وی عنوان کرد: بعد از اصلاح یارانه‌ها و به جریان افتادن نانوایی‌های آزاد کیفیت نان کمی بهتر و ضایعات آن نسبت به گذشته کمتر شد اما باز هم در مقایسه با سایر کشورها ضایعات آن زیاد است.

حسین پور با اشاره به این‌که در حوزه صنعت نان احتیاج به فرهنگ جدیدی در مصرف داریم، اظهار کرد: این فرهنگ جدید ایجاد نمی‌شود مگر اینکه صاحب صنعت و دانش در این حوزه شویم.

وی گفت: ما یکبار با تغییر ذائقه، مردم را خواستار نان سفید کردیم، بنابراین با آگاه کردن آن‌ها می‌توان نان سالم سبوس دار را نیز به آن‌ها عرضه کرد. برای پیشبرد این هدف استقبال مردم نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر مردم با کمک رسانه‌ها اقناع شوند این طرح موفق می‌شود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 4 گفت: حفظ استحکام و سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها، درمان یبوست، رفع چاقی، پیشگیری از بروز سرطان روده و بیماری‌های قلبی عروقی از خواص نان سبوس دار است. نتایج تحقیقات پژوهشگران نشان داده، از 44 ماده موردنیـاز بـدن 40 مـورد آن در نـان کامل و سبوس دار وجود دارد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: مصرف نان ، فرهنگ سازی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار