شرکت چینی هواوی که تا به حال به علت تولید انواع گوشی های هوشمند شهرت داشته، قصد دارد گام دیگری به پیش بگذارد و این بار سیستم عامل تازه ای برای رقابت با اندروید گوگل عرضه کند.
کد خبر: ۵۹۸۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶ 30 April 2018

به گزارش فارس به نقل از اسلش گیر،شرکت چینی هواوی که تا به حال به علت تولید انواع گوشی های هوشمند شهرت داشته، قصد دارد گام دیگری به پیش بگذارد و این بار سیستم عامل تازه ای برای رقابت با اندروید گوگل عرضه کند.

احتمال دارد این سیستم عامل جایگزین سیستم عامل اندروید بر روی تولیدات شرکت هواوی شود.

دولت آمریکا در دو سال اخیر سخت گیری های خود بر علیه شرکت های فناوری چینی را تشدید کرده و از جمله صادرات محصولات آمریکایی برای استفاده شرکت «زد تی ای» چین را ممنوع کرده است. به نظر می رسد چینی ها نیز قصد دارند استقلال خود در برابر شرکت های فناوری آمریکایی را افزایش دهند و از اتکای خود به تولیدات این کشور بکاهند.

سیستم عامل جدید ابداعی هواوی در اصل برای گوشی های هوشمند طراحی خواهد شد، اما نسخه هایی از آن برای استفاده بر روی تبلت و رایانه های شخصی نیز در دسترس قرار خواهند گرفت.

هنوز اطلاعات خاصی در مورد ویژگی های این سیستم عامل اختصاصی در دسترس نیست. اما گفته می شود سیستم عامل یادشده از ثبات، امنیت و کیفیت لازم برخوردار بوده و از طیف گسترده ای از برنامه های همراه پشتیبانی می کند. به نظر می رسد هواوی سیستم عامل یادشده را برای استفاده در زمانی طراحی می کند که آمریکایی ها تصمیم بگیرند روابط تجاری و فناوری خود را به طور کامل با چین قطع کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار