این روال همان مرد معجزه گر هزاره سوم بود که فی البداهه دستور میداد، بودجه میداد وقانون عوض می کرد و بجای ایران ، اوین را آباد کرد. بعد از چهل سال رفتن بر مدار بودجه بندی کارشناسی حالا بودجه بندی جلسه ای باب شده است.
کد خبر: ۶۰۰۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵ 04 May 2018

تابناک ایلام ::برنامه ریزی اصولی دارد و فروعی، کار کارشناسی می خواهد و چکش کاری طرح ها و بودجه مصوب برای آن، اشتغالزایی در پس آن باشد و عمران و آبادانی. از آنجایی که قبلا به کرات نوشته ام، دو صد گفته چون نیم کردار نیست و نیز برای نوشته هایم دنبال مستندات می گردم و پژوهش می کنم، خواستم بر سبیل تلطف گوشه چشمی به این سفرها نازک کرده و با عیون ابتصار ویرایش و پیرایشی داشته باشم.

برای همین اعتقاد دارم که پای عمل حضرات چوبی است و فرمایشاتی که می شنویم از قبیل" تحکم و من میگویم و کار مردم را راه بینداز و ..." همگی در تاریخ این سرزمین مکرر است و آنچه به جایی نرسد عمل و عملیاتی شدن و پشت بند آن دلایل و بهانه های این ناکامی است. لذا به سراغ قول های بزرگتر در حضور مردم شریف ایلام رفتم، که نه چندان دور از زبان مرد اول دولت در این کشور ساری و جاری شده است.
"وعده های رییس جمهور در ایلام بتاریخ چهارشنبه 17 اردیبهشت 1393 "
1-هر کجا دولت در برنامه‌هایش اشتباه بکند این اشتباه را به عرض مردم خواهد رساند و از مردم عذرخواهی خواهد کرد.2-امسال(93) خواهیم توانست اقتصاد کشور را رونق بخشیده و رکود را بشکنیم.
3-افتتاح فازهای بعدی پتروشیمی ایلام تا ۲ سال آینده،4- اجرایی شدن ۴۴ طرح توسعه‌ای در ایلام تا نیمه نخست سال ۹۴، 5-توجه دولت به بازارچه‌های مرزی استان ایلام و بررسی منطقه اقتصادی مهران برای تبدیل شدن به منطقه آزاد تجاری.
_روحانی در این سفر در جمع مردم ایلام اظهارداشت: در مرحله دوم یارانه به محیط زیست رسیدگی خواهیم کرد و ایلام که از ریزگردها در رنج است با تلاش ما در این استان و با کمکی که از سوی دولت عراق صورت می‌گیرد نجات خواهد یافت.ما در این راه قدم‌های لازم را امسال و سال آینده و تا پایان عمر دولت برمی‌داریم. رئیس‌جمهوری تأکید کرد: به جنگل‌های زاگرس و ایلامی که معروف به «عروس زاگرس» است و مشکلاتی که برای آنها پیش آمده رسیدگی خواهیم کرد.(منبع:پایگاه خبری صدای ایران).


حال دوستان و سروران ارجمند ایلامی خود مستحضرند که اوضاع پتروشیمی و گردوغبار و جنگل های زاگرس و طرح های توسعه استان چگونه است.

استاندار محترم فرموده اند باید با ظرفیت های استان و شهرستان ها آشنا شویم و بعد از آن بودجه تقسیم شود. خدایی نکرده دیگر کار کارشناسی جواب نمی دهد که کار به مصوبات فله ای کشیده است.

این روال همان مرد معجزه گر هزاره سوم بود که فی البداهه دستور میداد، بودجه میداد وقانون عوض می کرد و بجای ایران ، اوین را آباد کرد. بعد از چهل سال رفتن بر مدار بودجه بندی کارشناسی حالا بودجه بندی جلسه ای باب شده است.

پس سازمان مدیریت و کارشناسان متعددش چکار کنند که یک نفره جور این همه کم کاری را شخصا متحمل می شود. باید به این هم تبار زاگرس نشین عرض کنیم که دستگاههای دولتی این قدر قانون های جورواجور و شل کن سفت کن دارند که اگر عمر مدیریتتان به جای 4 به 40 هم در ایلام برسد، دردی دوا نمی شود.

تحکم به مدیرکل یک دستگاه که خود، وزیری بالای سر دارد بیشتر به جوک شبیه است تا اصول مدیریتی، مگر اینکه ایشان خود را عین قانون و نه شاید بالاتر از قانون بدانند یا اینکه دایره المعارف قوانین تمام دستگاهها باشند!! یا جمله "کار مردم را راه بیندازید" چون من می گویم به همان اندازه شوخی است که محمود مهرطلبان عدالت پرور هاله دیده بود و گفت و سپس انکار کرد.

جناب استاندار چه جوری راه بیندازند وقتی قوانین دولت تان مانع است، چگونه انجام دهند وقتی قانون ملاک است نه فرمایشات مدیری که اعتبارش به کاغذی و چند سطر وابسته است!؟ این مدیر چکار باید بکند که به مافوقش در تهران نامه نزنید!! حرف های عجیب نزنید، بخدا ملت می خندد به این بیانات!؟

عالیجناب مردم ما خیلی نجیب هستند، ولی برخی اعمال و رفتار شایسته سکوت نیست. اگر بی پول میشد کار کرد که کلنگ سد چناره را هاشمی بر زمین زد و بعد از دو دهه هنوز روی کاغذ نبود.! جاده حمیل که مسیر توسعه استان است این گونه پرپر نمی شد!؟ این همه تحصیلکرده بیکار نبود!؟

آیا در صدارت قبلی تان هم چنین برخورد نموده اید تا کارنامه اش را در این جا تحلیل و تفسیر کنیم!؟ برادر جان طرح و توسعه پول میخواد و بودجه و هزینه، شما بفرمایید با خزانه خالی مگر میشود پز عالی داد.! دولت در حقوق کارمندان مانده است و بانک ها در مرز ورشکستگی هستند، آنوقت شما با اعتبارات قطره چکانی که هنوز نداده اند بساط ساز و دهل بر پا کرده اید!! اشکال ندارد حال که اصرار دارید؛ فی الحال آن چند قول جناب رییس جمهور را که از سال 93 تا کنون به مدت 4 سال روی زمین مانده را به سرانجام برسانید، بقیه طرح ها نوش جان و گوارای وجود مشاوران و کسانی که با حرف سیر می شوند و یا از سر منفعتی دل خوش میدارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار