نتایج یک بررسی تحقیقاتی نشان می دهد استفاده برخی دولت های جهان از خدمات ایمیل موقت برای از بین بردن سوابق فعالیت های رسمی موجب کاهش شفافیت آنها شده و به رشد مخفی کاری انجامیده است.
کد خبر: ۶۰۱۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵ 06 May 2018

به گزارش فارس به نقل از اسین ایج، در حالی که افزایش شفافیت فعالیت دولت ها برای کاهش فساد و سواستفاده از جمله شاخص های رشد و توسعه یافتگی محسوب می شود، برخی دولت های امریکایی و اروپایی ترجیح می دهند از سرویس های ایمیل موقت برای فعالیت های خود استفاده کنند.

این آدرس های ایمیل به گونه ای طراحی شده اند که مطالب ارسالی از طریق آنها بعد از مدتی از بین رفته و  بر روی رایانه های سرور باقی نمی مانند. حتی گوگل نیز مدتی قبل ارائه چنین خدماتی را از طریق جیمیل آغاز کرده که باعث می شود هر پیام تنها برای مدت محدودی در اختیار گیرنده باقی مانده و پس از آن از بین برود.

همین امر نگرانی هایی را ایجاد کرده، تا بدانجا که موسسه ائتلاف ملی برای آزادی اطلاعات با ارسال نامه ای برای ساندر پیچای رئیس گوگل از وی خواسته تا این قابلیت را از جیمیل حذف کند تا جلوی سواستفاده برخی دولت ها و رفتارهای غیرشفاف آنها گرفته شود.

هنوز مشخص نیست گوگل چه واکنشی نسبت به ارسال این درخواست نشان خواهد داد. قابلیت ارسال ایمیل های موقت از چند هفته قبل در جیمیل در دسترس است و البته از مدتها قبل چنین خدماتی توسط برخی شرکت های فناوری دیگر نیز ارائه می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار