حجت الاسلام علیزاده:
مدیر مرکز اخلاق و تربیت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با تأکید بر رعایت اخلاق در تبلیغ، گفت: بهاییت متاع دروغین خود را با محوریت اخلاق ارائه می‌دهد.
کد خبر: ۶۰۱۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۹ 07 May 2018

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام سید مهدی علیزاده شامگاه یکشنبه در اختتامیه جشنواره سراسری شعر و خاطره اخلاق تبلیغ دین در سخنانی بیان داشت: در میز تخصصی اخلاق دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بنا شد تا به حوزه مسائل صنفی روحانیت در جامعه بیشتر توجه شود.

وی گفت: عرصه تبلیغ به جهت اینکه ویترین حوزه است دارای اهمیت بالایی است که تلاش شده فعالیت‌ها در راستای اعتلای اخلاق تبلیغ معطوف شود.

حجت الاسلام علیزاده افزود: خداوند در قرآن بر محوریت اخلاق پیامبر اکرم(ص) تأکید دارد و برخی علما نیز قائل به معجزه انگاری اخلاق رسول الله(ص) بودند.

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: در عرصه تبلیغ با عناصر انسانی روبه رو هستیم و عواطف و احساسات انسان در قضاوت‌ها نقش مهمی دارد و در سیره ائمه معصومین(ع) نیز داریم که برخورد اخلاق مدارانه امامان، دیگران را به سمت آنان جلب می‌کرد.

مدیر مرکز اخلاق و تربیت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بیان داشت: در اخلاق، ۴ حوزه اخلاق فردی، اجتماعی، بندگی و زیست محیطی داریم که سبک رفتاری طلبه مبلغ اگر در این ۴ حوزه آموزنده باشد، سایر افراد خواهند فهمید این طلبه در مکتب امام صادق(ع) علم آموزی کرده است.

وی گفت: از ظرفیت‌های هنری، رسانه‌ای، فضای مجازی و نیز رصد اجتماعی استفاده خواهیم کرد تا بگوییم موضوع اخلاق در عمل کردن دیگران به پپام مبلغ بسیار راه گشاست.

حجت الاسلام علیزاده افزود: امروز رقبای مذهبی ما به شدت نسبت به اخلاق توجه دارند و متاع دروغین خود را با استفاده از مباحث اجتماعی به خورد دیگران می‌دهند و حتی بهاییت در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده و مسیحی‌ها هم در این زمینه کار کرده و بزرگ نمایی داشته‌اند.

وی ادامه داد: سربازان مکتب امام زمان(عج) در ایام تبلیغ، ایثار و خودگذشتگی و رفتار اخلاق مدارانه در نقاط مختلف کشور کار می‌کنند که البته این حضور بازنشر خوبی نداشته که می‌بایست این خاطرات که موجب شده تا مخاطب پذیرای پیام دین باشد با استفاده از قالب‌های هنری ثبت شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار