6 هزار میلیارد تومان برای اشتغال روستایی در کشور اختصاص یافت
امسال 6 هزار میلیارد تومان تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستائیان اختصاص یافته است.
کد خبر: ۶۰۳۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴ 09 May 2018

به گزارش تابناک البرز، مدیرعامل بانک کشاورزی ایران با اشاره به نقش سرمایه گذاری در بهبود وضعیت روستاهای کشور، گفت: امسال 6 هزار میلیارد تومان تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستائیان اختصاص یافته است.


روح اله خدا رحمی روز چهارشنبه در میزگرد علمی رویکردهای نوین حمایت و تامین مالی بخش کشاورزی در کنفرانس دو سالانه اقتصاد کشاورزی ایران درکرج افزود: این تسهیلات به تناسب نوع شغل با سود 4 تا 6 درصد دراختیار کشاورزان قرار می گیرد.


وی اظهار داشت: سال گذشته 20 هزار و 400 میلیارد تومان سپرده جدید برای حمایت از بخش کشاورزی به دست آوردیم که نقش موثری در این بخش داشته است.


مدیرعامل بانک کشاورزی ایران گفت: طی 10 سال گذشته 55 هزار میلیارد تومان از منابع بانک کشاورزی
به سرمایه تبدیل شده است.


مدیرعامل بانک کشاورزی با اشاره به اینکه نرخ سود تسهیلات این بانک برای اجرای طرح هایی چون مکانیزاسیون، پرورش ماهی در دریا و بذر گواهی شده 3 درصد تخفیف دارد، گفت: این تسهیلات با نرخ سود 15 درصد یعنی 3 درصد تخفیف به متقاضیان پرداخت می شود.


خدارحمی افزود: حمایت از توسعه سامانه های نوین آبیاری، مکانیزاسیون کشاورزی، توسعه کشت های گلخانه ای، تامین مالی زنجیره های ارزش محصولات کشاورزی و حمایت از تولید محصولات استراتژیک چون گندم، دانه های روغنی از جمله اولویت های پرداخت تسهیلات بانک کشاورزی در سال جاری است.


وی با اشاره به اینکه برای توسعه مکانیزاسیون هیچ متقاضی نداریم که در نوبت تسهیلات باشد، اظهار داشت: طرح های گلخانه ای که موجه و دارای شرایط لازم باشند حمایت خواهند شد.


وی به مزیت های برجام اشاره کرد و اظهار داشت: با برقراری برجام، تعامل اقتصادی ایران با دیگر کشورهای دنیا افزایش یافت که این امر موجب شد تا بتوانیم فاینانس های خارجی زیادی برای به کار گیری در بخش های زیادی بویژه کشاورزی تامین کنیم.

کنفرانس دو سالانه اقتصاد کشاورزی ایران که دیروز با حضور معاون اول رئیس جمهوری در پردیس کشاورزی ومنابع طبیعی دانشگاه تهران مستقر در کرج آغاز شد ، امروز به کار خود پایان می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار