کد خبر: ۶۲۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۹ 19 February 2015

به گزارش تابناک ارومیه به نقل از ندای ارومیـه، مجید آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در گفت و گوی خبری گفت: وجود هرگونه بیماری آنفولانزای ابولا در آذربایجان غربی را تکذیب می کنم.

وی با اشاره به افرادی که در آذربایجان شرقی با علائم این بیماری به مراکز درمانی مراجعه کرده اند افزود: این افراد مبتلا به انفولانزای ابولا نبودند چرا که پس از انجام آزمایشات مشخص شده که آنها مبتلا به آنفولانزا از نوع B می باشد و جای هیچ گونه نگرانی در این رابطه نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به شایعه سازی های اخیر اظهار کرد: در تبریز 10 نفر به آنفولانزای نوع B مبتلا شده اند و افراد فوت شده به دلیل بالا بودن سن یا یا بیماری قلبی و فشار خون یا بیماری دیابت ویا اعضای پیوندی داشتند فوت شده اند نه به دلیل بیماری ابولا.

آقازاده با بیان اینکه این نوع بیماری آنفولانزا کنترل شده و تعداد ابتلا به این ویروس رو به کاهش است تصریح کرد: در نهایت بوسیله آزمایشات انجام شده در تهران وجود بیماری انفولانزا نوع B تائید شده و خوشبختانه این آنفولانزا در استان ما گزارش نشده است .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با تأکید بر لزوم اطلاع رسانی جهت رعایت بهداشت فردی گفت: همه آموزشهای لازم در مدارس داده شده و وجود بیماری ابولا فقط یک شایعه است که از طریق شبکه های اجتماعی در جامعه پخش شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار