فرماندار خرمشهر:
فرماندار خرمشهر گفت: جلسه ای میان منطقه آزاد اروند و شهرداری برای تعیین متولی دریافت عوارض تشکیل خواهد شد تا پیش از آن اصناف خرمشهر به یکی از این دو نهاد عوارض پرداخت کنند.
کد خبر: ۶۳۶۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷ 29 July 2018

ولی اله حیاتی در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی خرمشهر اظهار کرد: هر کدام از صنوف عوارض سالیانه خود را به یکی از نهادهای منطقه آزاد و شهرداری پرداخت کنند و هر صنفی که نسبت به پرداخت به هر دو صنف اقدام کرده است به عنوان مطالبه در عوارض سال آینده برای او منضور خواهد شد.

یکی از موارد مطرح شده از سوی واحدهای صنعتی، حذف نشدن تعرفه های آبها برای صنایع بود این درحالی است که برخی از این اصناف در این نشست ادعا کردند در مدتی که شهرستان خرمشهر با بحران شوری آب مواجه بود تاسیسات صنعتی آنها دچار اختلال شده است. ادعایی که پورجلالی مدیر آبفا خرمشهر با آن مخالفت کرد.

فرماندار خرمشهر، پیشنهاد تشکیل کارگروه برای بررسی این موضوع را داد و گفت: در مورد مسئله آب کارگروهی برای بررسی مشکل و میزان خسارت وارد شده به واحدهای صنعتی خرمشهر در پی شور شدن آب، کارگروهی با محوریت صنعت معدن تجارت تشکیل می شود و استاندار خوزستان تصمیم گیرنده آن خواهد بود.

وی افزود: در صورت برآورد خسارت و تشخیص کارگروه، تعرفه آب برای صنایع در مدت دوماه خرداد و تیر همچون مصارف خانگی حذف خواهد شد.

حیاتی، تعامل دو سویه دستگاه های خدمات رسان و واحد های صنعتی در رابطه با هزینه های خدمات را درخواست کرد و گفت: باید نوعی همکاری دو سویه میان صنعتگران و واحدهای صنفی وجود داشته باشد، دستگاه های خدمات رسان همچون برق، آب و گاز با در نظر گرفتن اهمیت واحدهای تولیدی نسبت به قطع خدمات اقدام نکنند و در مقابل واحدهای صنعتی نیز با تقسیط مطالبات خود را پرداخت کنند.

وی با تاکید بر رونق بازار منطقه بر لزوم توجه ویژه به بازرسی اصناف تاکید کرد.

از عمده مشکلات مطرح شده از سوی صنوف و صنعتگران مشکلات در ثبت سفارش و ترخیص کالاها از بنادر و گمرکات منطقه بود، فرماندار خرمشهر تشکیل جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با محوریت خرمشهر را از منطقه آزاد اروند خواست و بررسی ویژه این موضوع در این کارگروه را وعده کرد.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار