سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی با بیان اینکه شتاب بخشی به سواد آموزی نیازمند تعامل دستگاه های دولتی است، گفت: میزان همکاری دستگاه ها با آموزش و پرورش در این زمینه در ارزیابی مدیران منظور می شود.
کد خبر: ۶۵۳۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳ 10 September 2018

به گزارش تابناک آذربایجان غربی علی مصطفوی روز دوشنبه در شورای پشتیبانی سواد آموزی آذربایجان غربی افزود: جلسات شورای پشتیبانی سواد آموزی استان باید با بررسی چالش های این حوزه همراه باشد و تصمیم های عملیاتی اتخاذ شود.
وی گفت: وجود آمار دقیق از بیسوادان استان از ملزومات برنامه ریزی است و اعداد و ارقام ارائه شده توسط مرکز آمار ایران باید مرجع باشد.
مصطفوی با اشاره به رتبه 29 استان در بخش سواد آموزی کشور اضافه کرد: این رتبه برازنده استان نبوده و لازم است تا مسوولان با همت و تلاش بیشتری وارد عمل شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: این استان نیازمند بهبود جایگاه در کشور در زمینه سوادآموزی است.
ابراهیم محمدی افزود: در سال گذشته حجم ابلاغی سواد آموزی برای استان 36 هزار و 100 نفر بوده که از این تعداد 18 هزار نفر در سواد آموزی، هفت هزار نفر در دوره تحکیم و 11 هزار و 100 نفر در دوره انطباق بودند.
وی ادامه داد: آذربایجان غربی از نظر میانگین رشد سواد آموزان تحت پوشش بین سال های 1395 و 1396 در رتبه ششم کشوری را کسب کرده ولی با توجه به فاصله اندک میانگین استان با کشور نیازمند ارتقای سریع چهار درصدی میانگین باسوادی در استان است تا لقب بیسوادی از روی آن حذف شود.
به گزارش ایرنا مطابق سرشماری سال 1395 در استان 195 هزار نفر بیسواد در گروه سنی 10 تا 49 سال وجود دارد؛ این استان رتبه 29 کشور در میزان باسوادی را دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار